2009-03-01

Det mest spännande som har hänt...


...den här helgen... är väl att jag har köpt en samlingsskiva med massa gamla schlager-godbitar!!! En liten ynka tur till affären och en liten ynka tiominuterspromenad samt en ansträngande sväng med dammsugaren är annars vad jag har orkat med den här helgen! Resten av tiden har jag varit sängliggandes. Febern gav med sig, men halsontet och värken i nacken har suttit kvar. Hoppas man är i så skapligt skick att man med hjälp av en Alvedon kan ta sig till jobbet i morgon. Har nämligen INTE lust att bli av med lika mycket pengar igen som jag blev på senaste lönebeskedet för att jag var sjuk fyra dagar i januari!!!

På den gamla goda tiden när det var "Schlager-festival" och inte "Melodifestival" var den där lördagen i februari helig. Då bänkade man sig med goda vänner i soffan efter att ha ätit gott tillsammans, och laddade sedan upp med god dricka, snacks och fullt med prat och gissningar om vad som skulle hända den där magiska kvällen med tio nya låtar! Nu är det alldeles för många lördagar och många låtar för att man ska orka vara engagerad.

Jag och dottern har nu satt på den första av tre cd som ligger i den här snygga förpackningen. Några av godisarna som strömmar in i mina öron är Miss Decibel, Växeln Hallå, Dag efter dag, Främling, Diggi-loo, Diggi-ley", Piccadilly Circus, Dover-Calais, E´de´det här du kallar kärlek, Stad i Ljus, En dag, Eloise, Se på mig. Ja, jag blir ju alldeles till mig av glädje och nostalgi här ju!

När man nu har legat i sängen så många timmar i helgen som jag har gjort är man glad över att man har en jättego kille bredvid sig! Här kommer en liten bildkavalkad om vad som händer när man försöker ta en bild... Nyfikenheten tar över!! :-) Tarzan in action!

4 kommentarer:

  1. Det var tider det........när det var Schagerfestival.
    =D

    Jag orkar inte heller engagera mig och titta på alla deltävlingarna.
    Den europeiska har jag inte tittat på sedan det var två runda teletubbies i folie som höll på att vinna.
    Då lovade jag mig själv att aldrig mer.....

    SvaraRadera
  2. Jomen.......jag tror att det var det året som den homosexuella kvinnan som sjöng någon kampsång vann. Hon den mörka med fyrkantiga glasögon.

    Jag tror att de folieklädda teletubbisarna kom från Ukraina om jag inte minns helt fel.

    SvaraRadera
  3. Ja visst var det annat då det bara var en enda kväll med schlagerfinal som precis alla såg på och var engagerade i, nu är det för mycket av det goda!
    Hoppas du kan jobba i morgon!
    kram vännen

    SvaraRadera
  4. Vill få pussa på /Rosa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.