2009-03-09

Mjölk är inte det värsta!


Tänk att jag alltid trott att det värsta man kan spilla ut är en liter mjölk, eller möjligtvis tappa en kartong ägg.... Men nu vet jag bättre! I eftermiddag lyckades jag nämligen spilla ut 33 cl coca cola på köksgolvet när jag skulle rengöra kylen lite grand, och råkade slita loss en hylla från kylskåpsdörren så att allt innehållet där for ut!

Att ligga på knä och torka upp ovan nämnda utspillda kladdiga vätska tillsammans med en ansenlig mängd glas är inget kul. Inte heller är det roligt att oroa sig för att två styck nyfikna katter ska få splitter i trampdynorna innan man har hunnit torka upp allt och slita fram dammsugaren.

Efter denna ansträngande händelse satte jag mig i soffan medan potatisen till moset puttrade hemtrevligt på spisen. För ett litet ögonblick kände jag hur det blev skönt i mig. Lugnt, stilla och skönt. Lite fin musik i högtalarna, ett liiitet glas rött och lugnet spred sig. Önskar jag kan behålla känslan... hur det nu ska gå till... ???

7 kommentarer:

  1. Men åå så glad jag blir att läsa att du fick en sån härlig känsla i kroppen, håll kvar den en stund till och ha en fortsatt bra kväll!
    kram min vän

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med hemlagat potatismos, nu blev jag jättesugen på det! Hoppas det blev gott och att känslan finns kvar.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh man fattar inte hur mycket vätska det är i något innan det hamnar på golvet. Nu har vi två akvarium och ca 450 liter vatten i vardagsrummet. Jag vill INTE veta hur mycket vatten det är om det kommer ut på golvet :-)
    Hoppas du håller kvar din sköna känsla länge till.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Vet vad du snackar om - mängden Cola. Har fått lika mycket utspillt på tapeten och elementet (samt golv, stolsben och fanimej överallt..) Det är helt vansinnigt vad man får torka! Det dök upp små kladdiga märken här och var i flera veckor efteråt. Du vet, intorkad Cola som det sitter damm o strumpludd kvar i.
    För jävligt!

    Vi bojkottar Cola! Heja vatten!!!!

    Krampårej

    SvaraRadera
  5. usch, det lät jobbigt, fast utspilld cola luktar bättre än mjölk

    hoppas allt är bra

    kram

    SvaraRadera
  6. Isch, så kletigt det låter. Skönt att det är borta nu i alla fall!

    Kram och vila upp dig nu:)

    SvaraRadera
  7. Finns det något kletigare än cola... usch!

    Hoppas du hittar tillbaka till din myskänsla!
    När jag vill må extra bra lyssnar jag på Secret Garden. Lägger mig ner och sluter ögon och bara andas..

    Kraam från Mogi/Monica

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.