2009-03-02

En dagjävel rätt upp och ner...

Ja... så kan man beskriva det! En dagjävel rätt upp och ner! Ibland seglar man omkring på räkmackan och tycker att man har ju det rätt ok ändå... sen plötsligt händer något och man får en käftsmäll så det blixtrar runt ögonen och man ramlar dit så det står härliga till!!

Hur mycket glättiga inlägg man lägger in på sin lilla blogg i förhoppning om att ytliga bekantskaper och/eller någon enstaka riktigt nära vän ska lämna ett frågetecken, ett utropstecken eller en glad gubbe - så försvinner inte den vemodiga känslan som har lagt sig runt mitt hjärta.

När klockan ringde, hade jag väl nyss somnat? *
När jag kom till jobbet stod redan någon och väntade på att få hjälp med något (trots att jag helst hade velat vara själv en stund).
När jag hällde upp mjölken i nio-kaffet visade sig mjölken vara sur.
Arbetsuppgifterna jag borde ha gjort bara försvann från min koncentration och istället invaderades mitt huvud av tankar som körde speedway inne i hjärnan.
Ute vräkte snö och regn ner om vartannat. Ingen sol där inte fast det är mars månad!
När måndagsmötet föredrogs kände jag bara irritation, då ämnen som som avhandlas högt upp i hierarkin var för stora för mig för att ta in. Jag befinner mig på en annan nivå, där människor och relationer tar större plats...
Jag lyckades trycka fel lösenord tre gånger när jag skulle in i ekonomisystemet, så dataansvarig fick öppna upp för mig igen.

Senare när dottern ville ha med mig att handla körde jag bil som i dimma.
Jag höll på att köra på damen vid returstationen.
Jag glömde mina medhavda kassar (som jag skulle haft med mig in i affären) i bilen .
Vid självscanningsdatorn blev jag stående med det det ena felet efter det andra! (Det enda som förvånade mig var att jag inte åkte på avstämning också...)

När jag kom hem och vi skulle laga till lite tacos, jag och dottern, var vitlöken möglig och jag spillde nyss rödvin på min svart-vitrandiga hyfsat nya tröja. Naturligtvis på den vita randen - inte på den svarta.
Minsta lilla minne, tanke eller detalj får mig att börja gråta. Satte på min nya skiva och den ena låten efter den andra får tårar att trilla! Dottern blir tokig på mig och undrar förstås vad som pågår. Kan inte svara henne! Vet knappt själv! Vet bara att jag känner mig lessen... och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera känslan...

8 kommentarer:

  1. Läser dom senaste inläggen med stor förtvivlan, hur är det egentligen?
    Loggar in på msn för att försöka trösta min goa vän.....
    Kraam från mig

    SvaraRadera
  2. Men gumman vad tråkigt att läsa att du är så lessen! Önskar jag hade något att säga som kunde trolla bort dom tankarna.. Skickar en kram iaf, en jättestor! Tänker på dig..

    SvaraRadera
  3. NU Tizzlan är det som så att jag har läst ikapp mig..

    Det finns inga glättiga inlägg på en blogg som kan få humöret att komma på topp igen om man är nere.. Det är bara som så att det som är just nu måste tas och kommas igenom fast att det känns tok jobbigt..

    Jag ska be dig att sortera..
    Sortera in dagen i tre delar, med det menar jag att du ska sortera in de i morgon, mitt på dagen och kväll..
    På varje del vill jag att du hittar minst 3 bra saker som du kan tänka på en stund.. Kanske vara glad över och se som dagens stora stolthet..

    När livet tar sina krumma språng är det i min värld viktigt att sortera bort det som inte hör till för stunden.. Tänk tanken att du lämnar bort de saker som du inte kan hantera känslomässigt för stunden och ta bara en en eller två tankar.. Ge de övriga tankarna till tanten på ica eller killen på bensinmacken för du ska inte ha dom nu!!

    Jag vet att jag låter helt galen nu men du ska inte ge bort dom utan bara låta någon annan förvalta dom så länge..

    Ta sedan en tanke i taget och försök att hitta någonting bra.. JAG vet att det finns bra saker och om du hittar dom så kommer du att se det svåra ifrån ett annat håll..
    Om detta nu låter helt galet så prova med att plocka en sak som jag har föreslagit..

    NU behöver du massor med positiv energi och jag ska försöka att överösa dig med det..
    DU behöver även bli frisk och det är det som är riktigt viktigt för att orka ta tag i det så kallade livet..

    Jag finns här.. Jag är med dig och jag tror på dig min vän..

    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  4. I mina tankar finns du och i mina tankar vet jag att du tar dej igenom det du har omkring dej. Inget är rätt och fel i en värld där det är lite gråzon.
    Gå din egen väg och försök finna lite färg, vännen min.

    Jag ska ge dej massor av färg på torsdag! Jag ska färga dej...

    Varm kram Fröken V

    SvaraRadera
  5. Åh käraste Tizzel. Livet är ju ibland upp och ibland ner. Jag hoppas du är på väg upp igen. Ger dig en varm kram och hoppas det kän kännas bättre. Jag finns här om du vill prata.
    Goaste Tizzel du VET ju att du är otroligt varmhjärtad och god människa.
    *håller om dig en stund och hoppas det kan kännas lite bättre*
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vilken dj-la skiiitdag!!!

    Jag vet precis hur det kan vara med livets
    alla "ups and downs" och hur ensam man känner
    sig ibland... Usch!!!

    En MEGAstor varm KRAAAAAAM från Mogi

    SvaraRadera
  7. Hoppas du mår bättre nu. Det är inte "kul" att bli så där ledsen så kan man inte riktigt ta på det. Här har vi i alla fall fått skratta i kväll. Det började med att dottern såg mig på en trailer på TV. Sedan har vi sett den här ikväll om och om igen på 3:an. Hur jag kommer gåendes uppför Odengatan med min rosa jacka och keps och jag går exakt som min mamma. Ingen vacker gång direkt så därför har hela familjen skrattat :) Vi har inte sett på TV men passat just det här. Jag har inte varit medveten om kameran./Rosa

    SvaraRadera
  8. Till alla: Med så goa kommentarer så kan man inte bli annat än varm! Tack söta varma goa människor!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.