2009-03-24

Tok-Tarzan!

En vanligt återkommande rutin i vårt hem är att Tarzan (och ibland även hans syster Tözen) vill roa sig med att dricka och leka lite med vattnet i duschen. Från att som liten varit rädd för vatten, har han blivit mer och mer tuff och vågar nu stå kvar i duschen även om jag kliver in och ska börja duscha!
Ikväll tog vi det hela ännu ett steg längre! Efter att, till min förfäran, ha upptäckt att kattskrället har fått mjäll, så provduschade jag honom!!! Och tusan vet om det inte verkade som om han gillade det!! Nästa gång ska jag göra om det - MED mjällschampoo!! En del av duschscenen kan ni se HÄR!

Efter äventyret torkade jag honom grundligt med en handduk och nu sitter han här och finputsar sig själv och torkar till det sista! :-)



5 kommentarer:

  1. Vilken söt dotter och katt! Så där mysigt är det inte när min Aragon badar. Han gillar att vistas i duschen men blir olycklig av att bli blöt ;-)
    Jaså du bor i ..... Jag bodde från 1969-1971 i Rottne innan mina föräldrar åter flyttade hem till Västernorrland.

    Kraam från Mogi/Monica

    SvaraRadera
  2. Wow en katt som gillar att duscha. Det skulle aldrig hända hemma hos oss. De blir helt hysteriska bara man håller dem ovanför badkaret. Våra små kanske kan lära sig att gilla vatten, men 12-åringen är nog nöjd som det är.

    Onsdagskraaaaam!

    SvaraRadera
  3. Så smart katt! Och modig :)

    Är så trött så skriver bara:

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Brydde sig gjorde han inte utan han såg mer nyfiken ut på allt som hände och varför. Jag tror han tycker det är skönt efteråt. Min katt Adam hoppade ofta ner i badkaret när jag låg i badet. Han ville åt tårna. Jag tyckte inte om det eftersom det svarta katthåret bara flöt omkring. Mycket blev det också./Rosa

    SvaraRadera
  5. Han är jätterolig att dela badrum med... jag vet :-) Kramar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.