2009-03-05

Att bara vara...

Mitt i all vånda, har jag haft en underbar dag med en sådan kär vän! Tack sötaste Fröken V för dagen med dig! Den gjorde så gott för mig! DU gör mig gott!! Att bara få vara... med dig... idag har varit så skönt! (Skönast av allt var din underbara värmemadrass!!!) :-)

Tågresan var två timmar och behaglig. Jag hann sms:a med några stycken jag ville hålla kontakt med, och jag hann vila en liten stund. Att sedan mötas av god vän på en perrong är en känsla som ger värme att tänka tillbaka på! Dagen har bara innehållit fika, samtal, vila, samtal, mat, samtal, vila... Precis vad jag behövde!
Våran lunch: Mumsig tacopaj med sallad.

Fröken V och jag har en speciell bakgrund. Vår vänskap betyder mycket för mig! Att få vara en del av hennes liv är lärorikt! Att få höra hennes tankar ger massor! Hon får dela mig och mina tankar! Hon får mig att känna mig bra och fin! Tack underbaraste V för att du är min vän!

Halsen fortsätter krångla och ge mig obehag! En ny förkylning verkar ha tagit min kropp i besittning. Är det inte nog nu? Tar det aldrig slut? När ska jag bli frisk? Hur mycket har att göra med alla mina tankar och grubblerier?

Vare sig man grubblar eller inte så är det alltid gott med en liten "chokela-bit" när man sitter på tågresan hem! Jag klämde dock inte hela kakan... Jag köpte den faktiskt häromdagen och hade delat med mig av den innan. Det jag åt ikväll var bara lite rester kan man säga! :-)

Att mötas av en styck dotter när man hoppade av tåget efter hemresan gav en varm och luddig känsla i ett modershjärta! En kväll med msn-samtal med kär vän är heller inte att förakta. Dock finns känslan av tvivel kvar i mig... Vad vill jag... vart är jag på väg...

"En vän är någon som vet allt om dig - och ändå tycker om dig"

4 kommentarer:

  1. Åhhh..Det är du som ska ha TACK för att du ville/orkade komma. Dagen var helt suverän och precis i den takt jag klarade av. Du såg vad jag behövde och vice versa. Tack för goda kramar och så väldigt, väldigt trevligt sällskap.
    Ja, vår vänskap går en bra bit tillbaka och det är inte en blogg-träff vi har när vi ses ... för mej ses vi som precis de vi är och är för varandra!
    Välkommen närsomhelst tillbaka till mej o min värmemadrass! *hihi*

    Varm kram

    SvaraRadera
  2. Vic: Nä - det är ingen bloggträff när vi ses. Det är kort och gott en riktigt go vän-träff!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vi är sååå söta!!! Är vi inte?

    Eller förresten...SÖTA? Ärtiga? Käcka? Glamourösa? SKETASNYGGA?? är nog mer åt det rätta hållet va?

    *fniss*

    SvaraRadera
  4. Vic: Glamourösa??? Nu tog du väl i alla fall i så du sprack va?? *fnissar med dig*

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.