2009-03-15

Livet

Ibland kan jag längta mig tillbaka i tiden. Till den tiden då man var ung, naiv och trodde man visste precis hur man ville ha det. Nu är man istället gammal, cynisk och vet inte alls vad man vill eller hur man vill har det!

Skilsmässan, det som hände före den och det som följde i kölvattnet av den efteråt, har gjort mig ännu mer förvirrad än någonsin tidigare och jag står helt frågande till hur en "sund relation" ska vara, och om jag (i egenskap av mig själv) har möjlighet att få vara i en sådan. Saker som jag i tjugoårsåldern trodde jag hade HELT klart för mig, är idag stora frågetecken som jag inte alls lyckas räta ut.

Människor som bryr sig om varandra, som sårar varandra. Människor som letar efter en tillvaro där saker och ting faller på plats snurrar istället till det för sig och hamnar i värre situationer än de var tidigare.

Jag önskar så att jag skulle vakna en dag och veta precis hur jag skulle göra för att göra rätt.

2 kommentarer:

  1. Vem har sagt att LIVET är enkelt???

    Kram från Kaxxan ;-)

    SvaraRadera
  2. Det ÄR svårt att veta hur man ska göra för att allt ska bli så bra som möjligt. Jag tror att man helt enkelt får "chansa" lite ibland och se vad som händer.
    Det värsta som kan hända är att det då blir sämre men det kan också bli till det bättre...

    Det svåra är väl att man skulle vilja veta vad som kommer ur olika val man gör. Någon slags "försäkran om det blir bra".
    Såna finns inte - men vore väldigt bra..

    Krampådej

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.