2009-03-24

25 år...

24 mars... Flera flera gånger under dagen har jag kommit att tänka på att just idag, är det 25 år sedan min mamma dog. Tjugofem år!!! Det är ju jättemycket ju!! Jag har en märklig förmåga att komma ihåg datum. Jag kan jättemånga födelsedagar - men även dödsdagar sitter inpräntade i mig! Dagen har inte gjort mig lessen i någon särskild bemärkelse, bara lite vemodig över livets skeenden, över tiden som går, över allt som händer och sker... Jag kan känna ett litet stick i hjärtat över det faktum att jag inte fick chansen att lära känna min egen mamma och känna sorg för att hon faktiskt inte fick leva längre än 53 år ! Hon fick inte se alla sina barn växa upp, och inte heller uppleva sina barnbarn!

Lite trött och slö idag, men ändå tog jag mig till Friskis efter jobbet och försökte köra ett vanligt medelpass. Gjorde så gott jag kunde, men tyckte jag kände mig matt. Kanske för att jag tappade blod igår?? Jag åkte hem och värmde mig några Bullens varmkorvar till kvällsmat, och några buketter broccoli för att det skulle se lite bättre ut på tallriken... och sen fick jag för mig att städa ur kylskåpet! Det var en härlig känsla när det var klart, och jag äntligen fick hoppa in i duschen!

Dottern fick sätta saxen i mitt hår ikväll. Det var dags att klippa till det lite. Inte vet jag hur det blir! Det får visa sig i morgon bitti när jag försöker fixa till det. Men å andra sidan är det inte några drastiska förändringar som är gjorda. Bara lite vanlig topping. Ingenting att oroa sig för! :-)

Resten av kvällen har tillbringats i soffan framför tv:n tillsammans med dottern och lite kaffe och glass. Ska nu gå och leta upp påsen med järntabletter som jag fick av den vänliga sköterskan på Blodcentralen igår. Kanske, om jag tar en sådan, får jag lite mer ork till i morgon??

En vanlig tisdag i livet... med en aningens känsla av döden vandrandes tätt intill...


1 kommentar:

  1. Det är sorgligt med de nära och kära som har lämnat oss. Som inte fick fortsätta att träffa oss mer eller våra barn. De lever ju dock kvar i våra minnen. Där är de lika unga och vackra som de en gång var.
    Ha en skön onsdag. Det är ju nästan som helg, det är ju lill-lördag :-) Snar är helgen här!
    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.