2009-03-23

Ett bloddrypande inlägg...

Idag var det dags igen! Blodgivningscentralen hade kallat på mig! Efter att ha fått sitta i väntrummet i anmärkningsvärda 45 minuter fick jag äntligen hoppa upp i stolen och bli stucken. Av någon anledning fick blodet för sig att riktigt skutta ur nålens ingångshål! För rätt vad det var så hade det kommit blodstänk över hela min överarm, ner på stolsarmstödet och ner på blodpåseutrustningen! Sköterskan som stack mig hade ett fasligt sjå att torka upp! Men det tycker jag gott hon kunde ha! :-)

För övrigt är det soligt, men kallt. Jag fryser men är glad att jag storstädade här i går kväll, för det betyder att jag med gott samvete kan kura ihop mig med en filt här i kväll och inte göra någonting alls!

4 kommentarer:

  1. Så det kan gå...

    Själv är jag lite upp och ner...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Oj det kan gå vilt till på blodgivarecentralen hör jag! Jag blev också blodgivare men nu vet jag inte om jag vågar mig dit;)
    Jag hade hoppats att man blev ompysslad, fick varma filtar, juice och små goda frallor efteråt:-)

    Härligt att ni haft sol idag. Här är det vinter. Snöflingorna flyger in i ögonen när man cyklar och det är iskallt ute...
    Sköt om dig ikväll:)
    Kramar
    Helena

    SvaraRadera
  3. Åh vad duktig du är som ger blod. Själv får jag inte göra det på ett tag eftersom jag tatuerade mig i höstas. Jag har dock tänkt 1000 och 1000 gånger att jag ska börja ge blod. Jag har en ovanlig blodgrupp så de skulle nog bli glada för mitt blod :-)

    HA en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag får inte bli blodgivare..=(
    Dom vill inte ha mitt blod då jag är bärare av en ärftlig sjukdom men jag hade mycket gärna varit som du....

    Kura ihop dig i soffan nu allt vad du kan och njuut av kvällen..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.