2009-03-19

En nostalgisk dag med rom-inslag...

Ikväll besökte jag "mitt gamla hus". I den lilla blomrabatten hade "mina" gamla vårblommor börjat titta fram! Snödroppar och krokus... Så fina! Lite vemod och nostalgi for genom min skalle - men jag bestämde mig för att bara titta på dem en stund och konstatera att de var tjusiga och inte lägga mer värdering i det.

Jag och min bror besökte även våra föräldrars grav och gjorde lite vårfint. Det är alltid en märklig känsla... att stå vid en gravsten och se sin mammas och pappas namn ingraverade, och veta att det är allt som finns kvar - förutom minnena!

När vi kom hem till mig igen, plockade vi fram "gottiset" som lillebror hade med sig hem från Karibien!! Några glas rom har det blivit här ikväll! Både den starkare varianten, men även den lite sötare med banan- och vaniljsmak!!


Bror, som är rom-fantast, besöker ofta och gärna lite dryckesbutiker på sina resor! Den här bilden tycker jag ser härlig ut!! Här skulle jag inte heller ha något emot att spankulera omkring och titta på etiketter!!!

Här nedan har vi dukat upp det som kom med i brors resväska, hem från Karibien! Intesååå himla mycket som man skulle kunna tro, men med tanke på den minimala vikt han har rest med är jag djupt imponerad av att han ändå hade lyckats få ner detta!!!

Efter förra nattens dåliga sömn på grund av lillebrors ihärdiga snarkningar, har jag lagt fram två öronproppar vid nattygsbordet ikväll! Får jag inte sova inatt heller blir jag tokig!!! :-)

5 kommentarer:

  1. Hej!

    kanske sparade du en skvätt till en Mingla..?

    Jag önskar dig en underbar fredag..
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Öronproppar är bra. Jag har alltid en propp i det örat som inte är mot kudden. Försöker lära min son att ha det som har så svårt att koppla av när han ska sova./Rosa

    SvaraRadera
  3. Dränker mina metastassorger i öl...

    Kram Pysis

    SvaraRadera
  4. Synd att jag inte är så himla förtjust i starka varor. Flaskorna är ju för förbenat vackra och härliga...

    I mitt nästa liv ska jag älska alkohol! Hehe

    SvaraRadera
  5. Vad underbart det såg med alla vårblommor. Ni har säkert grönt och grannt där du bor. Här har snön börjat smälta men det är ett tag till grönskan än.

    Er Karbibiska afton verkar ha varit urmysig!

    Kraam från Monica

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.