2009-03-17

Livet är de val du gör...

Livet är de val du gör.... Ibland är det oerhört svårt att välja! Ibland kan valen verka helt orimliga och omöjliga, likväl vet du att du MÅSTE göra ett val. Senaste veckorna har jag av olika anledningar varit tvungen att tänka över vad jag skulle göra för val i mitt liv. Valmöjligheterna har gjort mig orolig och rastlös och har stört min nattsömn. Det känns som om jag bokstavligen har befunnit mig i moment 22! Jag väljer... nej, jag kan inte välja, jag väljer, nej, jag kan inte välja... Och så har det hållt på!

Idag har jag tagit mitt beslut! Två inplanerade resor under våren har krockat mentalt! Jag trodde jag hade valt dem båda. Sen visade det sig att jag inte kunde åka på den ena utan att bli av med den andra. Sen kände jag att jag inte kunde åka på den andra om jag valde bort den ena. Så idag, kom jag äntligen fram till mitt beslut... Jag gjorde mitt val... Jag valde bort dem båda!!

Jag kände tidigare att "vad jag än valde, så valde jag fel". Idag träffade jag en person som vände på steken och sa till mig att "vad jag än valde så skulle jag välja rätt". En intressant tanke, om än ganska svår att förstå sig på när man är en Tizzel!

Om man nu ska se positivt på tillvaron så har jag kommit fram till följande:
*Jag kommer INTE att riskera att dö i några flygolyckor under våren
*Jag har förvisso blivit av med en del inbetalade pengar, men tänk så mycket jag kommer att SPARA på att INTE åka någonstans alls eftersom jag inte kommer köpa massa souvenirer, mat och drinkar osv!!
*Jag kommer kunna behålla mina visioner om att mina resmål är vackra och fantastiska och underbara, istället för att komma dit och inse att jag kanske blev besviken...
*Jag slipper visa upp min inte så himla läckra kropp i bikini för någon varelse
*Jag slipper fixa katt-vakt
*Jag kommer kunna känna att jag genom mina val inte gjorde någon annan besviken (mer än möjligtvis mig själv)...

Ikväll känner jag mig..... tom, trött, besviken, lessen... men samtidigt lättad. Valet är gjort. Nu kan jag nog sova inatt...

8 kommentarer:

  1. Det var modigt gjort av dej att ta ett beslut. Det krävs mycket av en ibland! Ibland är beslut nödvändiga och det verkar som om det helt klart var nödvändigt för dej att välja.

    Jag är säker på att du gjorde helt rätt.

    Varm kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger bara "jasså??" och loggar genast in på msn för att höra mer....
    kram på dig

    SvaraRadera
  3. Men, så det blev... :(
    Nå, om du gjort dina val så har du valt! Du får berätta sen. Hoppas du sover riktigt gott nu! kramar

    SvaraRadera
  4. Det är alltid svårt att göra val, vad är rätt, vad är fel, gör min si sårar man den, gör man så kanske man sårar någon annan. Ett facit att tjuvkika lite i för se om man gjorde rätt val, vore ju inte så dumt.

    Men jag förstår dig till viss del..men tycker du borde åkt på första resan iallafall...Eller jag tycker absolut DU SKA åka på första resan.

    Det är väl inte försent att ändra ditt beslut??

    En stor kramis från Kaxxan

    SvaraRadera
  5. jobbigt när man måste välja bort något

    men du är en klok kvinna så även kvinnan rådet kom ifrån ;)

    Jag finns här, men har ont om tid och energi

    Hoppas du får en fin dag kram / Livet

    SvaraRadera
  6. Svårt att ta beslut ibland. Jag känner igen det där:) Du valde säkert rätt och det bästa är att följa känslan.
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  7. Jag har verkligen inte kunnat vara något stöd för dig min vän..
    Jag har plitat på ett mail som jag har raderat och börjat om igen..
    Jag tänker på dig och du finns i mina tankar..

    En jobbig tid har det varit. kanske för oss båda..
    Nu kommer våren igen och jag hoppas att den tar med sig lite energi som gör att det blir lättare..

    Kram till dig och ha en bra Torsdag..

    SvaraRadera
  8. Kommer att mejla men då vet jag ditt val med andra ord, skönt att vara av med grubblerierna. Och intressant tanke att du valde rätt. Varför säger man egentligen hur du än väljer så blir det fel, man måste ju kunna säga åt andra hållet också. För vem vet vad som är rätt och fel i ett dilemma?/Rosa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.