2009-03-11

Är det så??

För några veckor sedan hade jag och dottern varit och handlat. Innan vi körde hem fick jag för mig att springa in på Systembolaget och köpa mig en box vin! (Ni som känner mig vet ju att jag är lite svag för rödvin...Alltid bra att ha hemma!)

Jag frågade dottern om hon ville följa med in, men hon svarade förnuftigt att "Nä - jag sitter kvar i bilen, för annars kanske du inte får köpa".

Är det så? Kan jag bli nobbad i kassan om jag har min tonårsdotter med mig in i butiken? Tror personalen då direkt att jag köper ut till henne? Kanske är jag rent av omdömeslös ifall jag tar med henne in när jag ska handla till mig? Kanske är det att utsätta henne för frestelser? :-)

Tur hon är så klok som hon är, den flickan. För annars kanske jag hade blivit utskickad ur butiken UTAN att få något vin med mig! Och DET ville jag ju inte vara med om!!! :-)

4 kommentarer:

  1. Hmm...det var en ny vinkel! Det har aldrig slagit mej in att de kanske tror att man faktiskt köper ut...även om man vet att det är för eget bruk. Hmm! Hon är minsann allvetande och smart din dotter. Det får vi grunna på lite! Lurig det där...!!!!

    SvaraRadera
  2. HAHA det påminner mig om en gång för länge, länge sen när vi fortfarande bodde i Skåne, innan barnen t.o.m. Eftersom jag ALLTID blev stoppad på Systemet, mina 25 år till trots, och hade glömt ID-kortet hemma fick Maken sköta inköpet. Det var MYCKET nära att han inte fick köpa ut, kassadamen tittade på mig och på honom och på mig igen, rynkade pannan och avlevererade en pava vitt med ett misstroget drag kring munnen. Vad vi skrattade!!

    SvaraRadera
  3. Jodu, Tizzel.. dottern har helt rätt. Läste i lokalblaskan för några månader sedan om en familj som blivit nekad att köpa varor på bolaget pga att barn medföljt. Vet dock inte vilken ålder barnet hade.

    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  4. Oj! är det så illa! Jag önskar att jag gillade rött vin eftersom det är så nyttigt. Läste nyligen att granatäppel-juice innehåller antioxidanter och en massa nyttiga saker så nu har jag köpt mig en tetra (på Coop;)

    Apropå Systembolaget fick jag visa leg för första gången när jag var 41 år (!) Kassörskan måste haft väldigt dåliga glasögon. Jag blev i alla fall väldigt glad den dagen;-)
    Kramar till dig

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.