2009-03-25

Hon har kommit ut ur garderoben nu!!!

Ja... Tözen alltså! Katten!!! :-)Hon hade tydligen smygit in där i ett obevakat tillfälle, och sen hade jag stängt dörren och åkt på "symöte". Ikväll när jag skulle in och lägga av mig en tröja därinne, kom hon utrusande när jag öppnade dörren! I nästan fem timmar satt hon instängd i min garderob/klädkammare! Fem timmar, helt i mörker och tystnad! Det kan inte ha varit någon rolig kväll för henne!!
Nåja - slutet gott allting gott! Gott var även allt i matväg som jag blev bjuden på när jag var iväg ikväll. Så mätt jag var sedan!
En go stund i bilen med sonen (som jag plockade upp på hemvägen) gjorde mig gott.
Tacksamhet för min fina tjej som jag har omkring mig alltsom oftast!
Och nu måste jag sova.....

9 kommentarer:

  1. Åh det är lätt hänt att katterna springer in i garderoben. Det gör våra jätteofta. Kanske tycker de att det är lugnt och skönt där :-) Vår lilla har en förmåga att springa in i garaget och förrådet så snart vi ska åka iväg. Därifrån är det nästan omöjligt att ta ut henne *suck*
    Ha nu en riktigt mysig torsdag. Kanske lite förberedelser inför helgen :-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hej Tizzel! Så söt kisse:)
    Hoppas att vårsolen skiner hos dig!
    Jag känner att jag inte hinner med bloggen varje dag nu när jag pluggar och jobbar, men jag kommer säkert att skriva fler tantinlägg sedan.
    Kommer och hälsar på dig här:)
    Kram till dig!
    Helena

    SvaraRadera
  3. Det har hänt här också..
    den grå katten går och lägger sig någonstans medans den andra "hon katten" får panik..

    Men slutet gott allting toppen verkar det som..
    Kram till dig

    SvaraRadera
  4. Åh, katt! Vill också ha. Vi hade en lite Smulan men hon blev gammal och sjuk. Nu vågar vi inte riktigt skaffa katt med tanke på hur vi bor och att grannars katter har blivit överkörda. Snyft! Det är ju annars ett lättsamt husdjur när barnen börjar tjata om sånt, vilket dock inte hänt ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Samma blogg. ny adress --> http://oliviahagelin.blogspot.com/

    SvaraRadera
  6. Det där händer ständigt i det här huset, med 6 katter och en husse som bara inte kan lära sig att kolla om det är någon katt där inne innan han stänger någon dörr. En gång spikade han in en katt i golvet när han hade lagat en fuktskada, trots att jag flera gånger påminde honom om att vi måste räkna katterna först innan han kunde spika igen hålet. När han slagit i sista spiken hördes ett jamande nerifrån torpargrunden. Så då var det bara att ta fram kofoten igen ;))
    Ha det gott!
    Kram
    A-Linda

    SvaraRadera
  7. Lilla gumman. Ibland är katter lite korkade så jag är inte säker på att hon inte gör det igen, så du får hålla lite koll med andra ord :)

    SvaraRadera
  8. Lilla gumman är alltså katten, ser att det blev lite konstigt ungefär som om jag klappar dig på huvudet och så var det inte!!

    SvaraRadera
  9. I fredags gjorde jag det själv!! Alltså stängde in en katt i bilen. Frasse är alltid på hugget och ska hoppa in i bilar, så jag brukar vara på min vakt. Men när jag hade varit och handlat och höll på att bära in varorna passade han på när jag inte märkte det. inte förrän nästa dag upptäckte jag honom. Då hade han både kissat, bajsat och hårat ner i bilen. Men det var ju tur att han inte hoppade in i en främmande bil i alla fall, vilket tyvärr händer då och då att katter gör. Många katter kommer nog bort på det här sättet.
    A-Linda

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.