2009-02-28

Inte någon gourmet-mat idag precis...


Sjuk... det är vad jag är! Jag var ju hemma några dagar för ett par veckor sedan i feber, men nu var det tydligen dags igen. Man är inte sugen på mat när man har feber och ont i kropp och knopp. Därför ställer jag mig inte och lagar oxfilé och potatisgratäng idag precis (Inte för att jag gör det särskilt ofta annars heller.... men ändå...) utan istället petar jag ner en tallrik gröt med lite mjölk och en klick sylt.
Resten av dagen kommer jag tillbringa med samma syssla som jag ägnat förmiddagen åt - nämligen att sova... Kul lördag! :-(

10 kommentarer:

  1. Nej det nåter inte som någon vidare lördag. Stackars dig!

    Svar:
    Lustigt att du skrev att Signe och Frasse är fräsiga namn. Frasse heter nämligen egentligen Fräsiga Frasse, eftersom han fräste så mycket åt de andra katterna när han var ny här (han flyttade bara in genom kattluckan).

    Krya på dig!
    KRAMMAR Tbx!

    SvaraRadera
  2. Men usch, vad trist. Krya på dig ordentligt och bli friskare till Melodifestivalen, kanske...


    Kramar!

    Madonnan

    SvaraRadera
  3. Nu kommer jag in och klappar lite igen..
    Vill du ha en kopp te kanske..
    Jag fixar...

    Jag puffar kuddar och ställer fram alvedon och god dricka så smyger jag ut igen så att du får sova dig lite..

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Tizzlan!

    Jag kommer in och kollar lite hur du mår..

    I dag har jag med mig en kylväska till mackorna och en ordentlig termos till kaffet så att du får sova ut ordentligt..

    Ta hand om dig i dag och se till att du blir frisk nu..
    Kramar i massor från Mingla

    SvaraRadera
  5. Men nu måste du ju sluta vara sjuk så du får tillbaka krafterna!
    Krya på dig och kram från mig

    SvaraRadera
  6. Hoppas du mår bättre idag!! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Fy så tråkigt att vara sjuk!
    Hoppas att du kryar på dig fort.

    Bloggsvar:

    Du har säkert fullständigt rätt!
    Jag kan bli trött på mig själv när jag bråkar med henne om struntsaker.

    Ungen hatar dessutom strumpor och allt annat som kliar och trängs och slänger av sig allt utom trosor då vi kommer hem!

    Det är en och annan dust innan kommer till dagis också, då hon tycker att solklänning med bara ben är det mest optimala i vinterkylan...

    KRAM Tizzel!

    SvaraRadera
  8. Sorry, glömde skriva att Anonym är Knytet, men det kanske du förstod?

    Kram igen!
    Knytet

    SvaraRadera
  9. Åh Tizzelvännen. Hoppas du kryar på dig snart. Det är INTE roligt att vara sjuk. Ta väl hand om dig.
    Krya-på-dig-kramar i massor

    SvaraRadera
  10. Hej!




    Sover du dig kanske??
    Kanske ska jag smyga ut igen men jag ville bara vete hur det liksom var med dig..

    Hoppas att du kryar på dig lite nu..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.