2009-02-17

Jag och mina knasiga drömmar...

Jag är helt galen med mina drömmar! Häromnatten drömde jag att jag och min dotter var i Thailand och skulle gå och få massage. Dottern valde att lägga sig en halv timme i solariet innan massagen (...Liksom.. Solarie?? När man är i Thailand???) Sen fick hon en jättemysig tjej som masserade henne i över en timme och hon hade det jätteskönt. Vad fick jag?? Jag fick en liten Thailändsk pojkspoling som masserade mig en minut på armen, sen försvann han och där låg jag - utan massage!!! (Jag ska klå upp honom nästa gång jag ser honom!)

Sen var det natten till idag, då jag drömde att jag var ute och plockade svamp och nästan skar av mig hela vänstra ringfingret! Det hängde på en liten liten skinnbit kvar på handen, men jag tänkte att jag går inte och syr för en sådan simpel sak. Jag trodde helt enkelt det skulle växa fast! Men så skulle jag gå till frissan, och när jag satt och väntade på min tur så tittade jag lite extra på fingret och märkte att det liksom inte var mycket kvar innan det skulle ramla av... Jag var helt enkelt tvungen att ta mig till läkarstationen!

Jag kom in och blev omhändertagen av en rar syster som raskt ledde in mig till en ung läkare som snabbt bedömde att det var läge att sy. Jag blev placerad i en märklig stol, och här ungefär förvandlades det hela till en mardröm! För in kom nu ytterligare två män, och dessa tre tillsammans började tortera mig! De vände den märkliga stolen upp och ner så att jag blev liksom hängande i luften. De satte på mig mask som täppte för mun och näsa för mig så jag inte kunde andas. De stack in konstiga nålar och slangar i kroppen på mig. De sprutade vatten på mig med slang. Jag försökte förtvivlat komma undan och ut i korridoren för att ropa på hjälp, men de förbipasserande i korridoren utanför bara tittade konstigt på mig och passerade.

Till slut kom en arbetskamrat till mig gående. Han förstod allvaret i min situation och skaffade raskt fram en sköterska som räddade mig från mina tre plågoandar. Jag fick sedan snabbt komma in till en ny läkare, som sydde mitt ringfinger.

Och tänk... när jag vaknade på morgonen så var ringfingret helt och fint! Inte ett spår av några stygn! Fantastiskt! :-)

9 kommentarer:

  1. Äcklig dröm! Tur att det bara var en dröm :D

    SvaraRadera
  2. Ja - det var tur!! :-) Du vet ju hur knäppt jag brukar drömma!!! PUSS & KRAM!

    SvaraRadera
  3. men vilken märklig dröm. Undras vad den betyder? Tur du hade fingrarna kvar (annars hade det varit ännu märkligare....)

    kramar

    SvaraRadera
  4. Ska jag sticka en till dig?

    Kram Pys

    SvaraRadera
  5. Huuu.. vilken dröm

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja men vilken tur att det inte fanns några stygn när du vaknade för då hade det varit riktigt märkligt..

    Killen som masserade dig har med all sannolikhet flyttat och blivit japan nu eller nått..
    Han vill inte träffa en Tizzel i vaket tillstånd..

    Kram till dig och ha en bra dag.
    Mingla

    SvaraRadera
  7. Hej Tizzel! Tur att det bara var en dröm:)
    Vad bra att du kommer ihåg dina drömmar så detaljerat. Jag glömmer mina...ska nog lägga ett anteckningsblock bredvid sängen och skriva ner:)
    Ha en riktigt fin Torsdag!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. vilken fin blogg du har nu! =) puss

    SvaraRadera
  9. Haha undrar om det är så patienterna upplever sitt besök på akuten.. hmm... Hoppas man tillhör kategorin snäll räddande sjuksköterska iaf!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.