2009-02-02

Min katt har fått fnatt!

Min sötaste Tözen har blivit alldeles stollig! Hon har börjat med snuttetrasa på "gamledar"!! Jag menar, hon är ändå fem år - damen! Och NU har hon fått för sig att hon ska släpa runt på den här "trasan"!

Det började med att jag en morgon hittade en handduk liggande på golvet i vardagsrummet. Det var handduken som jag och dottern brukar ha på badrumsgolvet att kliva ut på när vi har duschat. Vad i hela fridens namn gör den där? tänkte jag, och kastade tillbaka den in i duschutrymmet där jag tyckte den skulle ligga.

Nästa morgon - likadant. Handduken låg på golvet i vardagsrummet! Hmmm... jag började ana oråd. Kvällen därpå fick jag mycket riktigt se den lilla handdukstjuven komma släpande på handduken i munnen! Den var ganska stor för henne, så hon fick jobba bra för att få den till vardagsrummet, men väl där la hon sig med tassarna omkring den och damp ner på mattan och spann så det stod härliga till.

Det här har hon fortsatt med. Varje kväll när jag går och lägger mig hoppar hon upp bredvid mig i sängen. Men någon gång under natten smyger hon iväg ut i badrummet och hämtar sin snuttetrasa och tar med sig den och lägger sig på favoritmattan i vardagsrummet! Ganska rart på något sätt kan jag tycka! :-)

16 kommentarer:

  1. Hahaha det där påminner mig om den kisse vi fick ta bort som hade dille på disktrasan! Hon hoppade upp på bänken och hämtade den och drog den runt hela huset så vi fick springa och leta den överallt tills vi började sätta fast den i en klädnypa vid kranen!
    Katter kan då får dom mest konstiga ideer!
    Kraam på dig

    SvaraRadera
  2. Ha! Nu gjorde jag rätt vad det gäller namnet....tror jag....

    SvaraRadera
  3. Titta där ja! Så fint det blev med Annica!! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Vilket fint namn som sonen din har på bandet...

    Påminner mig om min högstadietid...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  5. Haha! Ja just det! Det har jag bara inte tänkt på!!! Men det är klart du gillar det! Och jag också! Och framför allt gillar de det själva också!!! :-)

    SvaraRadera
  6. Gud så sött, vilken go katt! Kul att hitta dig igen oxå! :) Syrran har ju vart däckad i feber nu men snart får vi faktiskt ta tag i vår vinkväll!
    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Hej!! Välkommen hit!! :-)
    Vinkväll lät mycket lockande!
    Jag hör av mig! Kram!

    SvaraRadera
  8. Är hon inte skendräktig och skaffar en "unge på det här viset?Våran Surögda Ester hon gick metodiskt igenom Kalles strumplåda och bet hål på ovansidan av dem , varenda en, Dyra rackans yllestrumpor. Nu har han strumpor i äkta syntet som inte smakar så gott för en kattfröken

    SvaraRadera
  9. Vilken liten godign..

    Hon kanske tycker att det blir lite mindre ensamt om hon får kramas med en handduk..=)

    Jag hopaps att du mår bra nu och att du har hämtat dig ifrån all feber.. Jag hade lite körigt när du var sjuk så jag hann inte pyssla om dig för jag hade en dotter som tog all tid..
    Ta hand om dig nu..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  10. Det är ju hur sött som helst.

    SvaraRadera
  11. Det flesta katter har sina egenheter. Honkatter kan man ju förstå att de bär omkring saker, men hankatterna gör det oxå. Knepigt!

    Kram

    SvaraRadera
  12. Granntanten: Du kanske har rätt? Har inte tänkt på det på det viset eftersom hon aldrig har gjort så här tidigare! Jag kanske ska vara glad i allafall att hon inte går på MINA ullstrumpor!!! Fast... vänta nu.. Jag HAR ju inga ullstrumpor!!! :-)

    Minga: Jag har FULL förståelse för att du inte hann vara här och pyssla om mig!! Klart som korvspad din egen dotter går först! Och jag är så himla glad för gröten ännu ändå så!!! :-)
    Kram!

    Rosa: Ja - jag tittar på henne med milt överseende och huvudet på sné! :-)

    SvaraRadera
  13. Monica: Gör hankatter så också? Inte min!!! Tarzan han går bara omkring och skriker efter mer mat han!! Men så är han stor som ett hus också! :-)

    SvaraRadera
  14. Vad gulligt. Men ändå lite märkligt att hon får för sig detta NU. Varför liksom?
    Ha en härlig kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Min hankatt apporterade en lovikavante i helgen. Annars är hårsilen i duschen en favorit. Mindre gosedjur brukar oxå få hjälp med förflyttning ibland..

    Annars är han den busigaste katt jag nånsin haft, full av upptåg. Leker kurragömma, gör busutfall, ger kärleksbett... Underbart go men en buse ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  16. Ulle-Gulle: Ja man undrar ju!! :-)

    Monica: Haha! Först tyckte jag det stod "adopterade"! :-) Det hade ju varit ett snäpp ännu värre!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.