2009-02-26

Det som göms i snö...

... kommer upp i tö... När jag går till jobbet passerar jag åtskilliga såna här:

För den som inte har så mycket fantasi och inte kan lista ut vad det är - så kan jag vara brutalt ärlig och berätta det: Det är nedtrampade hundbajsar!!!! :-) Det framgår tyvärr inte alls på dessa bilder HUR äckligt det verkligen ser ut när man passerar dem! (Tack och lov har jag klarat mig från att trampa själv i någon hög!) Jag noterade att någon förbipasserande iakttog mig misstänksamt när jag stod lutad en god stund över dessa hundbajsar för att fotografera. Förmodligen trodde han att jag hade en skruv lös!!! :-)

5 kommentarer:

  1. Usch Vad jag tycker illa om just hundskit..
    Det är kanske konstigt att det kommer ifrån en som har ett lätt överflöd på just hundar men det är sant..
    Jag har två rullar bajspåsar i varje bil och jag tycker att det är ett skit när folk inte plockar efter sina hundar..
    Mina får skita ifred när dom är i skogen men om det finns minsta civilisation så är jag efter dom med en påse..

    Kom in till mig och ta en whisky så blir du lite piggare..
    Kram till dig min vän..

    SvaraRadera
  2. Mingla: Tycker som du. Ute i skog och mark är det ok, men INTE inne i stan!!!
    Kommer nog gärna in på en whisky. En STOR! Behöver nog det... Kram!

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Tizzel..
    Jag vet att det är alldeles FÖR tidigt på en lördag men jag ställer frukostbrickan här och tassar ut igen..

    Kram och ha en bra lördag..

    SvaraRadera
  4. Ibland undrar jag: "Har hon alltid kameran med sej och i högsta hugg?" Jag menar; stövlar, på F&S, hundbajs, änder på gatan, vänner, vyer...You name it!! Allt plåtar du!

    Skulle vara roligt om du kunde plåta ditt lilla kontor! Jag som tänkt mej ditt skrivbord så mågna gånger - kan man aldrig få se det va? Gör ett inlägg på måndag om ditt jobb. Ditt lilla kontor. Dina papper. Dina pennor. Åh, så kul. Jag väntar med spänning...

    *hehe*

    (näää, jag skojar inte...)

    Kram Fröken V

    SvaraRadera
  5. Mingla: Tack för omtanke och frukostbricka! :-)

    Fröken V: Klart man alltid har kameran med sig! Den finns ju i mobilen nuförtiden ju! :-) Ska filura över det där med kontoret du... Kanske blir en exklusiv visning BARA för dig!!! :-D KRAM!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.