2009-02-12

Det passar inte någon gång!

Vintertid... Det betyder för mig torra, röda och nariga händer. Händer som kliar och svider, självspricker och blöder. De känns som sandpapper! Ont gör det! Och fult är det! :-(
Jag har skaffat och fått finfina salvor och krämer hemma som jag borde smörja in dem med. Frågan är bara när jag ska göra det! Jag tycker inte det passar någon gång på hela dygnet!

När jag vaknar på morgonen ska jag ju kliva upp direkt och tvätta mig i ansiktet och händerna. Sen ska jag fixa frukosten i köket. Inget av detta passar sig att göra med nyinsmorda händer. Sen ska jag gå till jobbet, och då måste jag stoppa händerna i vantar, för annars fryser jag. Och i vantar passar det inte med nyinsmorda händer. Sen kommer jag till jobbet och ska sätta igång datorn och börja plocka i mina papper. Då passar det inte med nyinsmorda händer.

Under hela dagen på jobbet passar det egentligen inte med nyinsmorda händer alls! Så kommer jag hem på eftermiddagen och då ska man plocka med lite mat och disk (passar inte att smörja då heller...) och kanske gå ut och gå på promenad eller gå på gympa (inte passande att smörja nu heller) och till sist är det dusch (och då vill man ju inte vara nyinsmord). Efter duschen slår jag mig ner i skinnsoffan med datorn och fjärrkontrollen till tv:n (och det kan ju vem som helst förstå att man inte gärna är kladdig om händerna när man håller på med sånt!). Så blir det kväller och jag gör mig i ordning för natten. Nu finns det säkert många som tänker att det är väl en PERFEKT tid att smörja in händerna - för natten liksom!!! Men icke! Nu hoppar ju katten - eller i bland båda katterna) upp i sängen och vill bli klappade! Att klappa håriga katter med nyinsmorda händer - nääää... det finns inte på kartan!!! :-)

Så - kontentan blir... Det passar inte någon gång under dygnet att smörja in händerna!!!
Jag får helt enkelt stå ut med mina händer tills våren kommer!

3 kommentarer:

  1. Jag har precis samma problem som du..
    JJag vet inte heller när det är dax för det finns ingen bra tid alls..
    Jag har tagit till nätterna..
    Jag har smort in mina händer så att det har drypit om dom och gått och lagt mig.. Inget vidare bra tillfälle men för mig har det varit det bästa..

    Ha en toppen kväll..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Precis samma problem med händerna har dottern. hon blir hur fnasig som helst när det är kallt ute. Har du ett tips på någon bra salva? Jag smörjer henne med aloe vera på kvällarna. Hon ävgrar att ha latter i rummet så det går bra.

    BS: Tyvärr så är beskedet inte det jag önskar mig mest i hela världen. Mina föräldrar har fått lägenhet.Det är en otrolig lättnad. Det andra beskedet ger jag när eller om det blir.

    Ha en skön helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Ler, jag smörjer mina innan jag sätter mig vid datorn.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.