2009-02-08

Jag har levt lyxliv...

I helgen har jag levt lyxliv! Jag har låtit mig bli bjuden på en massa fint och kan inte låta bli att tycka att det var fantastiskt! Vem tycker inte om att bo på glassiga hotell, äta vackert upplagd och god mat och dricka champagne???

Jag blir så löjligt förtjust i hotellrum med det där lilla extra! Där man får små engångsförpackningar i badrummet (i detta fallet var det tandborste, tandkräm, nagelfil, tops, rakhyvel, schampoo, balsam, tvål, handcréme). Jag tog också en extra lång stund på mig att bara skrota omkring i det underbara rummet iklädd hotellets vita
frottérock med matchande tofflor. Efter ett litet bad i bubbelkaret svepte jag in mig i badlakanet som var stort och fluffigt. Sedan torkade jag mina händer på vackra linnehanddukar som hängde bredvid handfatet! Ja, det här hotellet i Göteborg där jag har bott en natt den här helgen kommer för evigt att ha en plats i mitt hjärta!!!

Jag har blivit premiärlejon också! Jag har varit kulturell och sett premiären av Strauss operett "Läderlappen" på Göteborgsoperan!!! Det är fina grejer nuförtiden att de textar sångerna så att man har en sportslig chans att hänga med. Tyvärr hör jag lite illa, så jag missade ändå en del handling på grund av att jag inte hörde alla repliker. Det får bli en hörsnäcka innan man blir femtio förmodligen! :-( Men man får se det positivt och tänka att nuförtiden är de så små och nätta de där små sakerna så att de nästan inte syns! Och vill man att de ska synas så kan man få dem med en tjusig liten diamant! :-)

Innan operetten var jag och mitt sällskap på en restaurang värdig kungligheter! Jag har då aldrig blivit så väl bemött och omhändertagen som jag blev på detta ställe! Ett ögonblick nästan trodde jag att jag var Drottning Silvia - minst!!! :-)

Restaurangens toalett var lika fin som matsalen!! Jag fick gå in där en extra gång bara för att titta på allt det tjusiga där inne! Jisses... den som ändå hade ett sådan toalett hemma i lägenheten!! Istället för en sån där äcklig hand-blås så var det en fin mörk trähylla full med småfack vid sidan av handfatet. I varje litet fack låg det en liten liten handduk ihoprullad, färdig att tas fram av nytvättade händer! Jag tvättade händerna en extra gång, bara för att få glädjen att ta fram en handduk till! :-)

Men - det allra roligaste med restaurangbesöket var nog i allafall det här
:
Någon som kan gissa vad det är på bilden? Jo, det är en är en mycket mycket liten "pall, med en liten sidenkudde på. Jaha... och vad skulle man med den till då? Jo, var och en av damerna i middagssällskapet fick en sådan här liten sak placerad bredvid sig för att man skulle kunna ställa handväskorna på den, och inte behöva ha väskan på golvet eller hänga den över stolsryggen! Ja tänk... vad de kan hitta på för smarta grejer!!! En sån här har väl ALLA kvinnor längtat efter att få när de går på restaurang, eller??? :-)

Men nu är det slut på lyxlivet för den här gången! Nu är jag tillbaka i min egen lilla verklighet där man lever på bröd och stureost till middag, och lagar pannkakor till kvällsmat! Där man får gå och lägga sig i sin egen säng på kvällen, utan att någon butler har varit och ställt fram en liten cognac och chokladbit på nattygsbordet! Men det är väl just bara för att det är det som är min verklighet, som gör att jag verkligen förmår uppskatta lyxen när jag väl upplever den!

8 kommentarer:

  1. Härligt att du har haft en bra helg! Det är du absolut värd :-) Ha ha, gulligt med den lilla pallen, men det är väl just såna små "onödiga" extradetaljer som gör vissa ställen lyxigare än andra.
    Jag ska försöka hinna maila dig idag så jag får höra mer om helgen :-) Ha en bra jobbardag!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh det var dig väl unt!
    Hoppas du får en toppen dag..
    *kram*
    /Muffeltuss

    SvaraRadera
  3. Nämen hallå är det här du är! :)
    Vilken underbar helg du verkar haft! Den lilla väskpallen var ju bara för skön *ler*
    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken weekend! Det är roligt med det lilla extra eftersom man inte får det så ofta. Fullspäckad helg och ändå hann ni prova hattar... kram lilla Trasselsudd ;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig helg du haft! Låter mysigt som bara den:) Och pall till väskan och allt! Hihi Vilka grejer=)

    Ha det så gott!
    Jag tycker att din blogg är jättefin.
    Kramar

    Helena

    SvaraRadera
  6. Låter som du haft det jättegott vännen och det är du väl unnt!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar helg du har haft..
    Njuut av den känslan LÄNGE!!!!!

    Många kramar till dig

    SvaraRadera
  8. Jag skulle behöva lite lyx i min tillvaro......

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.