2009-02-01

Grönt är skönt... eller inte??

Jag var så nöjd när jag hade valt den här fina gröna färgen i mitt nya kryp-in! Jag tycker den är behaglig och ger mig lite ro. Det festliga är att jag precis insåg att det är nära nog identiskt samma färg som jag har i hallen i min lägenhet, och DEN färger är jag sååå trött på!!

Dottern och jag pratade faktiskt idag om att vi kanske skulle göra en ansträningning och måla om hallen. Kanske skulle den vara helt vit eller beige? Kanske skulle vi välja någon mild caffe-latte-färg? Sen skenade vi iväg i drömmen och önskade bort den loja hatthyllan för att ersätta den med en snygg garderob med spegeldörrar. På så vis skulle man få bort det stökiga intryckte man får av alla kläder som slarvigt är hängda och slängda på, över och under denna hylla.


Men knappt hade vi hunnit tänka dessa tankar förrän jag blev alldeles trött! Jag såg framför mig vilken röra det skulle bli om man skulle hysa alla grejer någonstans under tiden. Vad svårt jag skulle ha att välja rätt nyans på färgen. Hur jobbigt det skulle bli att täcka med skyddstejp. Hur dyrt det blir med färg och penslar och ny garderob..... Jag insåg snart att det inte kommer bli någon förändring i min hall! Jag är en lat jävel!
Jag orkar bara tänka tanken på förändring, längre kommer jag inte!
Jag beundrar alla människor som har idéer och orkar förverkliga dem och som dessutom är händiga!!!

10 kommentarer:

  1. Men ni har det ju så fint som ni har det!
    Kram till er båda

    SvaraRadera
  2. Jo... det duger väl... Men visst vore det kul att göra om lite? Kramar tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Där hamnar vi också när vi börjar fundera. Dottern har den här färgen i sitt rum.
    Ps. Det är i morgon som bloggalan är./Rosa

    SvaraRadera
  4. Hmmm... jag minns mest det rosa från ert hem!
    :-)

    SvaraRadera
  5. ...och blått är flott!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja - jag kollade - och blott VAR flott!! :-)

    SvaraRadera
  7. Godmorgon Tizzlan!

    Jag tror att man ska ha lite drömmar om att vilja göra någonting hela tiden sen vips så är det liksom gjort..
    Kanske att det inte händer genast men det kanske blir senare..

    Kram till dig och ha en bra dag..

    SvaraRadera
  8. Det ÄR jätteroligt att göra om, men som sagt jobbigt. Efter 7 år i huset så vill jag göra om överallt men har en man som stoppar mig. "Det är bra som det är" är hans favoritkommentar när mina tankar drar igång. Det är i alla fall roligt att fantisera.
    Ha en härlig dag!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Fabulous blog

    Välkommen till mig tazzel...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  10. Mingla: Ja, något "vips" blir det då inte gjort i det Tizzelska hemmet - det ska du ha klart för dig!!! :-) Här har vi lååååång verkningstid!!!

    Ulle-Gulle: Men ni har ju gjort om utsidan, med altanen och POOLEN!!! Det är inte hundskit det!!! *drömmer mig tillbaka*
    Kram!

    Pysan: Välkommen hit! Roligt att "se" dig!
    Tack så himla mycket för det där hos dig!
    KRAM!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.