2009-02-03

Jag skulle bara...

... lägga mig i soffan och vila lite. Och jag skulle bara ta filten om mig för att jag frös lite. Jag skulle bara liksom ta en liten paus från livet. En stund bara. Det var inte meningen jag skulle SOMNA!!!! I flera timmar dessutom! Men det var precis det jag gjorde naturligtvis! Sov som en gris (undrar om jag snarkade också?) medan kvällen gick och jag bara missade den! För mitt samvetes skull är jag väldigt tacksam att jag tog mig DIREKT till Friskis efter jobbet så att jag åtminstone hade gjort ett gympapass innan jag la mig och somnade. Annars hade jag nog aldrig förlåtit mig själv!

Jag har läst någonstans att man inte kan skylla någon annan för att man lägger på sig hull. Det är helt och hållet man själv som är ansvarig för vad man stoppar i sig och på så vis också för den vikt man går upp. Här vill jag lägga in en protest å det grövsta! Det här kan inte stämma alls! Inte kan det väl vara MITT fel att jag har "mullat till mig" lite genom att jag har ätit??? Bara för att jag har unnat mig lite gott och liksom njutit av livet?? Nä - det här måste vara något som är VÄLDIGT fel!!!! Jag kommer att tillsätta en utredning för att ta reda på ALLA fakta om det här!

9 kommentarer:

  1. Hahaha ja i mitt fall är det då definitivt INTE mitt fel att jag "mullat till mig" utan Estrella och Marabou!
    =)
    kraaam

    SvaraRadera
  2. Håller med, håller med till fullo!

    SvaraRadera
  3. Låter som nån jag känner ;-P

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Japp en utredning blir bra och jag stödjer dig i dina tankar för jag tror inte heller att det är MITT fel att det kan ha gått så här tokigt..=/
    Jag tror att det krävs en utredning i detta så det så..

    Hoppas att du har sovit lite i natt även fast att du somnade på soffan i går.. Kanske är du riktigt utvilad nu..=)

    Kram till dig från Mig

    SvaraRadera
  5. Hihi Håller med! Här krävs en utredning:)
    Önskar dig en härlig dag med strålande sol:)
    Kramar
    Helena

    SvaraRadera
  6. Om du somnade så behövde du det säkert. Njut istället för att känna dåligt samvete, det är ju redan gjort.
    Du när du får tag på den där som gör så man mullar på sig så meddela mig. Jag och den personen ska ha ett ALLVARLIGT snack!
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Å, vad skönt det låter att somna så gott. Klart du inte ska ha dåligt samvete för det, precis vad du behövde tydligen.

    Vilken fin blogg du har!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Nu har jag slarvat med cykeln. Slarvat med mitt pulver. Kan inget annat än skaka på huvudet åt mig själv. Jag har gått upp i vikt. Inte för att jag egentligen äter mer men jag rör mig mindre.

    SvaraRadera
  9. När du har gjort en utredning på detta så kan jag göra statisiken...på exakt hur mycket man måste mulla i sig...för att må gott! :)

    KRAMM!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.