2009-02-22

Att lusthandla

Min dotter och jag åkte i väg och lusthandlade idag... "Lusthandla" - det är ett ord jag själv hittat på! Med det menar jag att man INTE får handla någonting nyttigt, som mat eller tandkräm eller tvättmedel eller nåt sånt där ni vet som man "behöver"!!!! Nä, när man lusthandlar så får man BARA handla saker som man inte alls behöver, men som är roligt att köpa! :-)

Förutom att vi köpte finfina grejer i inflyttningspresent till en av dotterns kompisar (som vi ska besöka i morgon) så handlade vi nya kuddar till soffan, lite lampskärmar, lite nya fuskväxter, en kul
skärbräda med fräsigt möster och lite andra såna där oviktiga grejer!!

Vi fördelade upp inköpen på fyra olika affärer. Hundralapparna fladdrade iväg! Men då slog mig en sak... Om jag handlar i en affär, och det kostar t ex åttahundra spänn i kassan... Då tycker jag det känns förfärligt jättedyrt!!! Men om jag istället går till fyra affärer, och handlar för tvåhundra spänn i varje affär - då tycker jag att det känns som jag verkligen har fyndat!! :-) Hur dum får man bli? Hur lättlurad får man vara liksom?? :-)

Ett uttryck jag verkligen gillar är:
"Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna???" Det stämmer sååå himla bra hos mig! Fast... jag får väl börja inse att det här med att "lusthandla" inte är så bra för plånboken... Men - roligt är det!!! :-) ÄNNU roligare, tycker jag det hade varit om vår hundralapp hade sett ut så här!!! :-)

16 kommentarer:

  1. Vilken snygg blogg du har!
    vad smart att dela upp inköpen så där... klart du fyndar då ;-)
    tack för tröstande ord. det har varit tungt... är tungt... men det går väl över.
    Såg att J är lite aktiv på dejtingsajten igen. Blev det inget med den där tjejen? Har han ingen tjej? Hm, hm...
    Ha en skön kväll!

    kramar

    SvaraRadera
  2. Låter underbart att lusthandla, man måste få unna sig lite ibland även om det innebär pannkaka dom sista dagarna innan lönen kommer!
    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Hihi Det låter bra att du lusthandlar lite:) Bra ord förresten!
    Kramar till dig. Ha en riktig mysig fortsättning på kvällen:)

    SvaraRadera
  4. Minns förresten inte om jag kommenterat den lilla bilden förut men oj så fin den är, måste var en mycket bra fotograf som tagit den!
    =)
    kram igen

    SvaraRadera
  5. Kaktus: Tack för bloggberöm! :-) Och vad gäller din lilla depp så vet jag ju hur du menar - känner igen så mycket i det där! Håll ut! Det blir snart bättre!!! Kram!

    Helena: Borde jag nästan inte försöka mig på att få in "lusthandla" i Svenska Akademiens Ordlista?? :-) Kram!

    Annica: Jodå! :-) Du har kommenterat den där fina fina bilden förut! Men det var den som råkade bli raderad när jag tog bort mitt ilskna inlägg!! :-) Men den fotografen var bra du!! :-) Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg blogg du har Tizzel. Jag är riktigt impad. ;)
    Krammar!

    SvaraRadera
  7. Glömde ju skriva vem jag är.

    SvaraRadera
  8. A-Linda: Jag trodde du var Marilyn!! :-) Med tanke på att du skrev "krammar"! Men det där uttrycket har ju spridit sig! Tack för att du kom tillbaka! :-)

    SvaraRadera
  9. Min dotter lusthandlar ofta men alltid utan mig. Saknar när hon och jag gick iväg, men nu är det så mycket annat från båda håll. Hon behöver galgar nu, så jag har har frågat henne om vi ska åka ut till IKEA nu när det är sportlov. Onsdag sa hon att hon kanske kan så får se.......bussen går ju gratis dit, IKEA kort har jag också......
    Sitter faktiskt här och "jobbar". Måste hålla igång ett program nu när jag söker jobb, In Design. Lätt att komma av sig. Tog bara en liten paus och kikade in hos dig, du har det så fint./Rosa

    SvaraRadera
  10. Jag gillar dina finurliga tankar och får oftast ett leende av att läsa...

    Kram till söta dig!

    Madonnan

    http://blogg.aftonbladet.se/506

    SvaraRadera
  11. Härligt att lusthandla ibland, men ack vad det kan eka i plånboken efteråt. Nu har du ju fått till bloggen riktigt snyggt. KUL!
    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det där är bara en testsida, texten likaså, tror inte jag kommer att använda mig av den. Få se. Vet ju att den ligger ute men tänkte att det är ju ingen som hittar den ändå :)Säger till om jag börjar./Rosa

    SvaraRadera
  13. Hej Tizzel! Vad god våfflan såg ut här nedanför:)
    Jag tycker att din blogg är så fin!
    Kramar Helena

    SvaraRadera
  14. NÄÄÄääää....

    Jag orkar inte läsa nu...........
    Jag läser i morgon om det är okej...
    Jag tänkte bara gnöla ner mig här i din blogg soffa med en stoor filt och be om lite lugn och ro...
    Jag vill ha te också..
    Ock sällskap av dig..

    Får jag det kanske..?
    Bara lite och en stund så där du vet..

    E det okej om jag läser i morgon då..

    SvaraRadera
  15. Rosa: Det är mycket man kommer på sig själv med att sakna, som man hade med sina barn själv. Nu är livet annat!
    Bra att du tar paus ibland och kommer och hälsar på mig!

    Madonnan: Nu blev jag glad! :-)

    Ulle-Gulle: Ja - nu börjar det likna något tycker jag! :-)

    Helena: Visst är våfflor bland det bästa som finns??? (*viskar* jag tycker också att min blogg är ganska fin nu*) ;-)

    Mingla: Jag älskar när du kommer och slår dig ner i min bloggsoffa! Klart du ska ha te också! *sveper in dig i gose-filten*!!
    Läsa kan du göra närsomhelst det passar dig!

    SvaraRadera
  16. Snyggt du gjort här!

    Gillar också uttrycket om pengarna och månaden ovan :-)

    Gulliga harlequinmönstrade katter du har!

    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.