2009-02-10

Den som lever får se...

Dottern och jag har försökt vara lite sunda den här veckan. Vi har lagat bra och näringsriktig mat och vi har gympat och hållt oss aktiva. I sanningens namn har hon varit mycket mer duktig än jag... jag har fuskat lite mer i matväg och gympat lite mindre... men iallafall...

Ikväll när jag kom hem från gympan åt vi god fisksoppa, och sedan slog vi oss nöjda ner i soffan för att njuta kvällen. DÅ... slog godissuget till!! Hos båda två! Nästan exakt samtidigt! Jag for upp ur soffan och satte på en kopp pulverkaffe. Tänkte det skulle stilla den värsta abstinensen. Men icke! Det blev istället ännu värre! Jag gick lös på vartenda skåp i förhoppning om att hitta något som man skulle kunna knapra på till kaffet - något sött och gott. Men eftersom vi har varit stenhårda på att inte handla hem varken godis eller kakor, så fick jag tji! Där fanns absolut ingenting att tillgå!

Moloken satte jag mig i soffan, och sa till dottern: "Nu hade det varit vääääldigt gott med en liten chokladbit eller nåt....." Hon tittade på mig och verkade lika bedrövad som jag - innan hon plötsligt sken upp! "Men mamma - jag har ju en liten chokladask kvar sen jul!" Upp skuttade hon och rusade in i sitt rum. Tillbaka kom hon med en fin ask Merci Cholklad. Inte för att Merci är min absoluta favorit, men i den här nöden som vi befann oss så var den helt ok! Där satt vi och mumsade i varsin ände av soffan! ... ända tills vi plötsligt insåg att "Himmel så onödigt det här var! Varför i hela fridens namn har vi stoppat i oss detta?" Nu kändes det plötsligt bara äckligt...

Ja - kanske har man lärt sig något. Eller inte. Kanske kan man stå emot bättre nästa gång suget infinner sig. Eller inte. Den som lever får se! :-)

9 kommentarer:

  1. Merci är väl inte så gott, men i brist på annat ;-)

    Duktiga dottern och du verkar vara.. förutom detta snedsteg.. men det händer oss alla ;-)

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Ja men det är bedrövligt vad detta suuuug kan slå in hårt ibland..

    Jag kan nog tro att det kanske kommer igen men om det gör det de närmaste dagarna så kanske ni har det lite färskt i minnet..=)

    Ha en bra dag nu..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  3. Ja du godissuget kan slå till när man minst anar det. Det bästa är ju förståss att inte ha något hemma då. Fast å andra sidan, om man faller för det någon gång och är duktig annars så är det väl inte så farligt. Jag tycker att ni kan njuta av det "goda".
    Ha en skön onsdag vännen.
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Det där händer mig verkligen hela tiden! Jag kan knappt ha ägg hemma för då bakar jag en kladdkaka...

    SvaraRadera
  5. man är ju bara mänsklig..=)
    *kram* /muffeltuss m nova i knät

    SvaraRadera
  6. Jag brukar tänka att det är extra onödigt när jag ätit något för jag är sugen och egentligen bara tycker att det jag ätit är ok. Då ska det åtminstonne vara wow.

    SvaraRadera
  7. Hihi Jag har ätit upp en så´n där ask sedan igår. Jag brukar tro att jag inte alls påverkas av reklamen på TV men av någon märklig anledning kom jag hem med just en sådan chokladask från affären igår;) Och nu är den borta...
    Önskar dig en fortsatt mysig kväll därhemma!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hojt hojt.. ; )
    Nu kan du kika på annonsen på händigt.se
    /Muffeltuss

    SvaraRadera
  9. Ja det där känner jag ju igen. Har gjort konstiga saker av vad jag haft hemma bara för att döva suget. Det hjälper nästan inte att inte ha nått hemma.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.