2009-08-01

Räddad av telefonen!!!

Jag vaknade sent, klockan var strax över tio. Såg lite blå himmel, men de envisa molnen lurade och jag kände på mig att det inte skulle bli stekardag vid någon sjökant idag heller... Jag åt frukost, och konstaterade - för den tjugofemte gången i ordningen MINST - att jag faktiskt måste ta fram dammsugaren nu. Katterna stökar omkring både damm, katthår och sand och jag kan inte skylla på semestern längre. Jag drog en djup suck och skulle precis öppna dörren till städskrubben, och plocka fram dammsugar-åbäket... när telefonen ringde! Det var svärmor som undrade vad jag gjorde. Jag suckade och beklagade mig ljudligt över hur synd det var om mig som måste dammsuga just nu! "Strunta i dammsugningen!" sa svärmor. "Häng med mig ut i blåbärsskogen istället!"
Räddad av telefonen!! Halleluja!!!
Hoppade i mörka kläder (vis av erfarenhet då jag en gång tidigare i sommar bar ljusa byxor när jag plockade - inte så smart...) och slet fram några bunkar och rusade ut från lägenheten!

Några timmar och ett antal liter blåbär senare kom jag hem och kastade blåbärsbunkarna på diskbänken. Nu var det nämligen strålande sol, och jag skyndade mig att åka iväg och slänga upp min lekamen vid närmaste sjökant!
Så kan en dag också bli!!!

9 kommentarer:

  1. Både blåbär och sol.. Härligt! ;-)
    (mörka kläder = bättre val i skogen) *blink*

    Här ska vi strax äta middag, efter en
    tur på stan (3 mil bort... tänk den som hade
    din närhet till city ändå... fast, det är bra där vi bor för det mesta ändå)

    Ha en trevlig kväll! Kram från Mogi

    P.S Kul att snacka på msn häromdan..

    SvaraRadera
  2. Va gör'u?

    Du har väl inte gått vilse i blåbärsskogen?

    Träffade du Putte?

    ;)))

    KRAMMAR!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra svärmor du har som ringer så i rättan tid.
    Blåbär och sol är ju Da Shit och dammsugning kommer faktiskt rätt långt ner på listan över "roliga-saker-att-göra"

    SvaraRadera
  4. Jamen det låter toppen tycker jag..

    Vilken tuur att det finns de som ringer när det liksom ligger tunga saker i fatet..

    Kram till dig och ha en toppen dag..

    SvaraRadera
  5. Antioxidanter, antioxidanter... det bara kryllar av dem i blåbär...

    Själv tog jag fram en blåbärspaj ur frysen.. kvar från förr sommaren.. för att jag ska få plats med pajerna för detta året...

    Ska till svärföräldrarna idag och käka.. och då ska jag låna med mig deras matberedare.. för det ska göras nya pajer... många och goda...

    Kram Pysan

    SvaraRadera
  6. Skönt att komma i väg..damsugeren bruker inte löpa av gårde*L*
    Ha en fin kväll

    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland kan det vara bra med en svärmor!!!
    Bara de ringer vid rätt tillfälle...

    Åh blåbär, det måste jag också gå ut och
    plocka snart ; )

    SvaraRadera
  8. Ja, så kan det gå och det är nog de allra härligaste dagarna! :-)

    SvaraRadera
  9. Det låter som en alldeles perfekt dag tycker Tant Rut =))
    Ha en god fortsättning på sommaren , än är det kvar mycket av den ;)))

    Varma kramar , lämnar nyplockade hjortron i en korg =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.