2009-07-31

Det här med att bo...

Jag tycker jag bor för dyrt... jag letar lite efter andra boenden hela tiden... Jag bevakar Hemnet. Jag spanar på Blocket. Jag kollar tidningsannonser. Jag står i bostadskön här i stan och håller stenkoll på den. Vid väääldigt få tillfällen så hittar jag faktiskt ett objekt som jag verkligen gillar!!! Som jag verkligen skulle kunna tänka mig! Som jag verkligen skulle vilja ha!!! Som idag...
Fick nys på en marklägenhet på Hemnet, och gick in och kollade bilderna direkt. Det var en fin, fräsch lägenhet i gul träpanel, med en söt vit ytterdörr med ett runt fönster i. Riktigt hyfsat avstånd till stan och till jobbet. En egen söt liten ingång, en pytteliten trädgård som gränsade till skog bakom. Såg hur PERFEKT det skulle bli för katterna. Den var helt ok invändigt, så man hade inte behövt göra något utan bara flytta rakt in!
Jag kände hur jag triggades igång lite... började tänka... tänk om det är DÄR jag ska bo!!! Tänk om det är DIT jag ska flytta! Men jag fick inte vara upprymd särskilt länge! Jag började lusläsa texten och insåg att det var en FEMMA... (jag vill ha trea) och månadskostnaden skulle inklusive allting bli HUR DYR SOM HELST... mycket högre än den jag redan har för min trea här mitt i centrum på tredje våningen...
Suckade tungt... stängde ner sidan... och försöker glömma bort...

8 kommentarer:

  1. Det där med att drömma om något nytt är det nog många som gör och oftast dyker det upp "hinder" som sätter stopp.

    Fast vi bor rätt bra och "billigt", så läser också jag ibland husannonser och hittar en del FINA objekt, MEN...

    Skulle jag flytta nu, känns det som om att Örebrotrakten skulle vara enda alternativet eftersom A flyttar dit nästa höst... MEN vi trivs här och har närmaste släkten här, F har sina kompisar här osv. "Borta bra, men hemma bäst"....

    Hoppas du får en solig dag! Här är det gråmulet..

    Kram från Mogi

    SvaraRadera
  2. jag vill också ha en marklägenhet, jag vill känna gräset under fötterna bara genomm att öppna dörren, men ........jag har fel jobb, eller är det fel lön

    ha en bra dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Jag tittar alltid på hus i såna här annonser jag med och drömmer mig bort men jag tycker ändå att jag har en rätt fin lägenhet, ljus, stor och nyrenoverad!
    Och skapligt pris.
    Jag tycker ju att din lägenhet är väldigt fin men förstår om du vill ha något lite bättre för kissarna och så.
    Hoppas du har en fin dag nu....
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Ja, man vet vad man har och inte vad man får...

    SvaraRadera
  5. Å jag vet vilka sug man kan få, även om jag är nöjd där jag bor nu.

    SvaraRadera
  6. Stort tack till dig och Marilyn för det goa snacket på msn.....

    *snickrar på blogginlägg om snusket vi pratade om*

    =)

    kramas igen

    SvaraRadera
  7. Typiskt att det alltid ska kosta så mycket... Jag har börjat snegla på bostadsannonserna, jag med... DRömmer om en lägenhet inne i stab... kungsholmen eller söder... Dyrt, dyrt...

    kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också att det är för dyrt att bo. Jag bor i en tvåa ganska centralt och vill helst inte bo någon annanstans...men det finns ju en smärtgräns för hur mycket det får kosta att bo. Jag måste ju ha råd att göra annat! Men jag skulle bli väldigt ledsen om jag inte kunde bo kvar...så jag har nog hittat mitt drömboende redan :o)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.