2009-07-02

Att bestiga Mount Everest...

Idag har jag tagit mig ut på riktigt för första gången på en vecka. Efter en lång sovmorgon och en stilla stund på balkongen med lite fil och en smörgås, tog jag på mig skorna och skulle ta mina första stapplande steg. En liten nätt runda på kanske 500 meter i stilla stilla gemak. Efter det la jag mig på sängen och vilade en stund innan det var dags att möta en väninna på stan för att gå och fixa en femtioårspresent till min svåger, och till sist hoppa in i bilen och dra iväg till City Gross för att släpa hem en kartong kattsand. Alla dessa små uppdrag tillsammans, i mitt skick, var som att bestiga Mount Everest!! Totalt slut! Helt mör i hela kroppen! Och inte blev det bättre av denna kladdiga värme som har lagt sig som ett lock över vårt land. Minsta lilla rörelse och man är genomsvettig.

Jag är fortfarande inte i toppform. Men jag har i eftermiddag beslutat mig för att jag i morgon bitti kommer att utnyttja min tågbiljett till Västkusten som varit bokad sedan länge. Jag kommer hoppa på tåget och sitta och vila tills jag kommer fram. Sen får jag hoppas att mina två bloggväninnor har tålamod med mig, och förståelse för att jag inte kommer att vara på hugget riktigt. Det får bli en stilla och lugn helg i goda vänners lag.

8 kommentarer:

  1. överansträng dig inte nu...tänk på hjärtat! Men en enkel resa låter ju ok. Hoppas du känner dig piggare i helgen och att tabletterna hjälper. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Ha de bra och må gott!

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  3. Ååå vad jag önskar dig en trevlig resa och jag är säker på att de tar hand om dig..
    Massor med kramar till dig

    SvaraRadera
  4. Två bloggare?
    Ha det riktigt bra hos M nu....
    kram till er båda

    SvaraRadera
  5. Men gumman! Stackars dig som varit sjuk när solen har gassat. Jag hoppas av hela mitt hjärta att allt är bra nu och att du får en underbar vistelse hos dina vänner.
    Kramar till dig
    Helena

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får det jättebra!! Har ett ont pekfinger inte kul när man vill skriva./Rosa

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas att ni har det toppen och att du börjar få krafterna tillbaka..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  8. Ahhh...laser din blogg och vid overskriften "Att bestiga Mount Everest" sa log jag redan dar. Att veta att du bestigit det javla berget en gang ocksa far mej saklart inte att att le - men jag vet nu att jag kan saga att jag har Mt Everest framfor mej om det ar en svar dag och da kommer du veta. Veta vad jag pratar om.
    Jag hoppas du ska slippa bestiga det pa jaaattttttttttteeeelange nu! Nu ska du vara frisk & kry i all evighet! Hihi

    KRAM

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.