2009-07-06

En mysig helg, en trevlig överraskning och en mystisk bula!

Så kom man tillbaka till hembygden och ordningen är återställd. Jag har piggnat till och känner mig i form igen, men äter duktigt min penicillin tills kuren är slut. Jag var på mysig bloggtjejträff i helgen och jag vet att jag var den som gjorde att det inte blev någon party-partyhelg... men JAG hade i allafall en jättemysig helg!! Och äntligen fick jag också njuta av en soldag vid havet med solbränna och bad! Tack Malin* för att vi fick komma och tack Kaktus för gott sällskap!

Idag har jag varit hos tandläkaren. Det brukar vara trevliga besök. Min tandläkare är en man i sina bästa år med försiktiga händer. Han har aldrig rivit och slitit i mig så det har varit obehagligt. Och det sista man får höra innan det är klart är att "det ser ju jättefint ut det här"! :-) Så har det alltid varit. Så sedan några år tillbaka väljer jag att gå på kontroller vartannat år. Varför betala en avgift varje år bara för att höra det liksom! :-) När jag stod i receptionen efter besöket och skulle betala började jag bli lite småsvettig... undrade vad det här kalaset skulle gå på. Jag gjorde ett snabbt överslag och räknade ut att summan nog borde stanna någonstans mellan sju-åttahundra. Döm om min förvåning när sköterskan meddelade att jag fick 150 kronor rabatt varje år, och eftersom det var två år sedan sist så blev det ju 150 för förra året, och 150 för i år. Kvar att betala blev endast knappt 400 kronor! Tack för det tandläkaren!!! Det var en trevlig överraskning!

Jag bäddade rent mina lakan för några dagar sedan. La ett snyggt slätt lakan på min säng och sträckte ut det ordentligt... Sen var jag tvungen att lämna rummet ett ögonblick, och när jag kom tillbaka fick jag syn på en mystisk liten bula....

Jag lyfte på lakanet för att kika efter vad det var... Det var bara den här lilla skojaren som busade med mig lite! :-)

3 kommentarer:

  1. Haha, vad gullig kisse och duktig som kan slita upp lakanet sådär *s*.
    Grattis till billig tandvårdsräkning! Det gjorde du bra! jag fick ockå 150spänn i rabatt på mitt årliga besök. Tas tacksamt emot!

    Tack själv för en härlig helg! Helgen var helt perfekt med sol, bad, god mat och dryck och härligt sällskap. Kan man begära mer?


    kramar

    SvaraRadera
  2. Ahhhh, sadar gor min lilla Maya ocksa...det verkar vara hur mysigt som helst att lagga sej blickstilla dar under och sova eller busa. Vilket de nu gor!!!
    Maya blir som kattunge pa nytt nar jag river loss lakanet o hon tror att hon nagonstans har ett byte dar under som ror sej! Hihi
    Det ar toppenkul och just nar man glantar sadar pa lakanet som du gjorde pa bild 2 sa gapskrattar jag nastan for de ser sa himla roliga ut. Ar den en blick av "lat mej vara", "tittut" eller "jag ska bara ligga har under lite"
    Sjutton vet!

    Hihi

    SvaraRadera
  3. Hej Tizzel!
    Samma sak hände mig här i sommar:) Jag fick rabatt hos tandläkaren och blev glatt överaskad när jag fick veta att jag inte hade några hål. Det kan vara riktigt skoj att gå till tandläkaren:)

    Vilken söt kisse du har!
    Härligt att du mår bra och kunde åka till goa vänner i helgen som var:)
    Kramar till dig
    Helena

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.