2009-07-10

Glad semester??

Så har den då kommit... dagen som förr om åren var årets mest eftertraktade dag! Dagen då SEMESTERN började! Hela den sista veckan på jobbet brukade jag gå med en speciell känsla, som liksom stegrade sig för varje dag för att nå kulmen på fredageftermiddagen. Det var som om hela kroppen bubblade, och när man väl gick ut utanför kontorsdörren så spratt det i hela mig! Att veta att det låg fyra härliga sommarlata veckor framför en tillsammans med familjen!
Var det fint väder brukade det vara tradition att gå ut och sätta sig på altanen i västerläge och hälla upp ett glas med lite semestergott i för att fira. Kanske en Gin & Tonic, kanske en Campari & Juice, Kanske bara ett glas vitt. Den var så oerhört speciell den här dagen!
Nuförtiden känns det inte så. Veckan har varit helt som vanligt. Dagen idag har varit helt som vanligt. Jag jobbade lika länge som vanligt. När jag stämplade ut och cyklade hem kändes det som vilken dag som helst. När jag kom hem försökte jag mig på att hälla upp ett litet glas vitt vin - och jag till och med piffade upp det med ett par hallon i glaset för att komma i semesterstämning. Jag gick ut på balkongen och satte mig för att liksom fånga semesterkänslan... Men nix! Inte en endaste gnutta känsla kom över mig! Det är bara kallt, rått, blött, tyst, tomt, vemodigt - och ensamt. Har mest lust att bara dra en filt över huvudet och gå och lägga mig och sova.
Så - det var dagens positiva, livsnjutande och glada inlägg från Tizzel!
Glad Semester!

7 kommentarer:

  1. Hoppas du får en riktigt mysig semester nu så du får vila upp dig för det behöver du!

    kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dej en härlig semester!! Hoppas den rätta känslan infinner sej så småningom. Vila dej iform så skaq du se att den kommer..... Må så gott!! Kram Neta

    SvaraRadera
  3. Snart kommer semesterkänslan att infinna sig. Jag önskar dig en riktigt härlig semester. Hoppas hoppas att det kan bli att vi kan ses.
    Trevlig semester och varma kramar.

    SvaraRadera
  4. nämen. hopppas känslan kommer så småningom. så gott det såg ut iaf =) //lilla m

    SvaraRadera
  5. Jag finns här när det är som värst. Då ska du ringa mej så ler vi en stund ihop. Allt ordnar sej.
    Ha tron på att allt ordnar sej!

    Varm kram

    SvaraRadera
  6. Min vän.. jag hoppas semesterkänslan infinner sig t ex på måndag klockan sju när du vet att du INTE behöver cykla till jobbet...
    Ta bilen till mig om du vill. Så snackar vi och peppar oss så vi blir glada igen...

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Den kommer.
    Den rätta semesterkänslan kommer tillbaka.
    Semesterpirret kommer att komma tillbaka.
    Lusten att fira också.
    Det är jag helt säker på.
    Kanske kommer den inte det här året till hundra procent men den kommer att komma tillbaka.
    Jag lovar.

    Till att börja med så kommer det snart lite bättre väder...........det är i alla fall en semesterstart så bra som någon.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.