2009-06-30

En bild på ena riktiga otäckingar.....

Det var de här små fulingarna som har gjort att jag har mått så in i he.......te dåligt i fem dygn nu!!!! Så här ser de tydligen ut. Strep A- bakterierna! Lite lagom oansenliga för att man ska bli rädd för dem, men bakom den oskyldiga uppsynen lurar en ondskefullhet av sällan skådat slag... De här små sakerna kan nämligen göra dig riktigt, riktigt sjuk! De är otroligt svåra att upptäcka, men håll ögonen öppna och gör vad ni kan för att undvika dem! Ni vill nämligen INTE drabbas av det som jag varit drabbad av de senaste dygnen!!!

Lagen om alltings jävlighet råder i mitt liv. Efter att ha legat inne hela tiden när det pågått strålande högsommar ute, så skulle jag för första gången idag ta mig utanför dörren och gå till doktorn. Hur fint väder tror ni det är då? Inget fint väder alls! Plötsligt öppnade sig himlen och det rasade ner regn och det drog förbi ett våldsamt åskväder! De är två hundra metrarna bort till vårdcentralen och jag var där på ett kick, men var ändå dyngblöt när jag kom in. Jag fick träffa en trevlig kvinnlig läkare och berättade om hur jag hade haft det. Hon frågade om jag varit utomlands nyligen, och jag svarade att det hade jag iofs... i Italien... men (och det är här jag var lite pillimarisk) jag hade haft besök av god vän från ett land där det härjar influensor och att jag började bli lite orolig! Det tog tydligen skruv! Plötsligt fick läkaren ett mycket intresserat uttryck i ansiktet och det ställdes massor med frågor! Det antecknades och det funderades. Det ringdes infektionsklinik och det togs blodprover - och vanligt halsprov.

Nu visade det ju sig till sist, att det inte var "något värre" än en vanlig halsfluss - om än en väldigt kraftig sådan. Det blev till att göra ytterligare en utflykt i ösregnet bort till apoteket, men sen gick jag raka vägen hem och dök ner i min säng igen. Nu hoppas jag att penicillinet kommer göra under med mig inom de närmsta två dygnen!

13 kommentarer:

  1. tack så mycket! Åh vad bra hihi :D
    kramkram

    SvaraRadera
  2. Jag skrev ett beklagande inlägg redan för flera dagar sedan men det hängde sig och kom aldrig med! Det gör så rätt ofta just när jag ska lämna kommentarer här, undrar vad det beror på.
    I vilket fall bra att det bara var en vanlig svinig halsfluss och ingen svininfluensa! Men halsfluss är ju plågsamt så det räcker, tycker man!

    SvaraRadera
  3. örk, dom ser äckliga ut

    bra att du gick till läkaren, så du blir av med dom.

    krya på dig i värmen

    kram från livet

    SvaraRadera
  4. Nämen usch och fy. Samla inte på sådana rackare!
    Nu håller jag tummar och tår för att du känner dig bättre fortare än kvickt!!
    Gå inte till jobbet denna vecka, det är mycket viktigare att spara dina krafter till helgen!! :)

    Kram Malin*

    SvaraRadera
  5. .. läste om svininfluensa ovan och kom på att jag hade ju svinkoppor och rosfeber för ett tag sedan. Det var ingen kul upplevelse.. var svullen och varm i ansiktet (ingen feber tror jag).

    Nåväl, nu har du ju fått medicin så det ska ge med sig. Krya på dig!

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  6. Åh vad skönt att du har fått hjälp så det ska ge med sig. Det var några fula rackare som bor i din hals :-)
    Krya nu på dig ordentligt.

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Ja men JAAA... Vad bra du är.. Nu är tant Mingla nöjd och glad igen.. =)

    Jag antar att dina piller har börjat göra nytta redan och till kvällen känner du dig troligen ytterligare lite piggare.. Jag hoppas det i alla fall..
    Ta nu hand om dig i massor och BLI FRISK!!
    Piggelin kramar kommer från Mingla

    SvaraRadera
  8. men fy fasiken vilken otur nu i varmen,måste ju vara extra jobbigt.håppas du fick nåt hos läkaren som funkar.
    krya massa på dig
    skickar energi kram

    SvaraRadera
  9. Ja de där är farliga! Tur du överlevde utan penicilin. Det där är ju de så ökända mördarbakterierna. Många har dött av de när det spridit sig i blodet och gett blodförgiftning. Tur att du fått hjälp. Och tur att du inte fått svin-influensan. Hoppas du hinner uppleva lite sol och bad nu när du blir frisk så småningom. Ha det gott...så gott du kan :o)

    SvaraRadera
  10. Skönt att du får hjälp nu vännen så du blir frisk igen och kan vara ute och njuta i solen igen!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  11. krya! Å må farbror doktorn få bukt med de äckliga basillerna! ner med dom!

    SvaraRadera
  12. Hur mår du??????
    Hjälper pillerna?????

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.