2009-06-28

Min humoristiske - eller kloke - bror!

För att avdramatisera och ta udden av mitt föregående, rent patetiska tycka-synd-om-mig-inlägg, tänkte jag avrunda helgen med att referera en del av mitt telefonsamtal som jag hade med min lillebror ikväll. Han, som många andra, bekymrar sig om min hälsa. (Tack förresten alla ni söta som hör av er från öst, väst, norr och söder, på telefon, på sms, på mail och på blogg med rara omsorger till sjuklingen - det värmer så in i norden!!! ...även om mer "värme'" just nu kanske inte är precis vad man behöver) :-)

Nå väl iallafall.... Lillebror och jag språkades vid, och jag fick väl ur mig precis hur ynklig jag kände mig ikväll när febern fortfarande inte har kommit under trettioåtta grader och hur ont jag har överallt. Då kom han med den geniala idén att jag skulle kontakta läkare i morgon för att kolla upp hur läget stod till. Eftersom jag nu tillhör den skaran som inte gärna stör läkare med små oviktiga åkommor svarade jag honom att det kan jag ju inte göra. Jag har ju bara feber - inte stroke! Jag har ju inte jätteont i halsen - den är ju bara tjock och svullen! Jag har ju inte någon dödlig sjukdom - jag har ju bara värk i hela kroppen! Skulle jag ringa och be att få komma skulle de ändå säga till mig att dricka mycket vatten och försöka få ner febern med lite alvedon och sedan ringa om det inte blir bättre. (Man har ju liksom varit med förr...)

Det är här min humoristiske bror - eller smarte- (hur man nu väljer att se det) med övertygande röst säger: "Det där är fel taktik! Du ska smyga ner till mottagningen och knacka på rutan... säga att du inte vill komma in med risk för att smitta någon... men säga att du är så orolig... för du hade besök av en väninna för ett par veckor sedan... och i det landet har dokumenterats ett stort antal kända fall av svininfluensan... och nu har du börjat oroa dig för att det just svininfluensan du har fått en släng av!!!!"
Mitt i min feberyra var jag tvungen att skratta. Han sa det på ett sådant sätt som fick mig att just i den stunden tycka att det var riktigt riktigt smart!!!!!
Tack bror!! Du fick mig att skratta en liten stund idag!!!

11 kommentarer:

  1. Men du, tänk om det ÄR svininfluensa du har fått. Bäst att du kollar upp det så du är riktigt frisk när vi ses (vilket jag hoppas blir av)
    Bra att du mår något lite bättre i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Skulle inte föreslå svininfluensa för då låser de in dig och du lär inte se solen på ett tag och jag lovar dig - de låser in dig där inte alla andra är....

    SvaraRadera
  3. Hehe...
    Joo han har helt klart en koäng i det där.. =)
    Skrämsel taktik tror jag på helt klart.. =)

    Hur mår du nu?? Jag tycker nog att det är dax att gå till doktorn och kolla alla värden i din kropp.. Mingla är orolig för dig..

    Piggelin kramar sändes till dig..
    =)

    SvaraRadera
  4. Kanske ska det stå... POÄNG!!

    *skrattar hysteriskt.*

    SvaraRadera
  5. *Kikar tillbaks*

    Vilken fin blogg du har! =)

    Hoppas att kroppen bestämmer sig för att coola ner snart!

    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Läkare är bra att ha ibland. speciellt när man skall råda andra att gå dit...
    Ha en bra dag.
    Kram
    Elaka tanten.

    SvaraRadera
  7. BS:tack så mycket ja det var nestan 13 dagar..bara nestan..på övertid..men *poff*så kom han.Är så glad och lycklig..*sniffar inn bebis lukten*
    Ha en toppen dag:):)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Å ingen svininfluensa vi tror på - åh nej!

    Å skratt det gör en frisk!

    SvaraRadera
  9. Men herregud tizzel, hur är det med dig??? har du varit hos doktorn? om inte, gå genast dit och KRÄV behandling mot allt och inget!!!

    KRYA PÅ DIG!!!!

    Många kramar.....på avstånd!

    SvaraRadera
  10. Haha! Tack till din bror som fick även mig att skratta. Men jag tror faktiskt att han hittat helt rätt taktik!! :-D

    SvaraRadera
  11. Du MÅSTE kolla vad som felar. Så du blir frisk till vår träff!!!
    Svininfluensan var ett bra tips... ;-)
    KRYA på dig nu

    kramar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.