2009-06-15

Det som finns nära...

Så var dagarna med vännen från Singapore slut! Tungan känns nästan helt vrickad efter så många dagar med bara engelska, men det har gått bra! Roligt var det också också att den vackra dottern ville vara med och umgås med oss, och att hon också fick träna på engelskan - vilket hon gjorde med bravur!

När man får långväga besök gör man sitt bästa för att visa upp vad ens egen omgivning har att bjuda på. Det är konstigt... Det finns egentligen fullt med guldkorn alldeles inpå knuten, men när man bara lullar omkring i den egna vardagen ser man det inte. Det är först när man har någon på besök som man anstränger sig för att visa upp det bästa av vad vi faktiskt har här, som man verkligen inser vad vackert det är!
T ex:
Småländsk natur - och djur...

Vackra promenadvägar som avslutas med mysigt kaffestuge-besök...

... och våffla...

Besök på ett vackert gammalt slott - och på en gammal slottsruin...

Det visade sig också att vi väldigt nära där jag bor har en pub!!! :-) Där gick det fint att umgås, och dricka gott...

Det enda som var lite dåligt med puben var att det var något fel på deras klocka! Den gick alldeles för fort! Vi hann inte mer än komma dit så var det dags att gå hem! :-) Något lite hängig var jag allt på söndagen, men nu är jag i form igen!

Måndagen har rullat på hastigt, och min tidiga kväll som jag planerade blev sen - precis som vanligt! Kanske lika bra det... för annars hade jag väl fått en chock i morgon bitti om jag för en gångs skull hade fått tillräckligt många timmars sömn! :-)

9 kommentarer:

  1. *smyger in*
    *höjer rösten och skrålar*

    GLAD SÅSOM FÅGELN I MORRONSTUNDEN HÄLSAR JAG VÅREN MED...

    *springer snabbt ut igen*

    SvaraRadera
  2. Goodmorning my friend, thought I´d stop by and leave a message in English since you´re obviously USED to this language now! Hehe..
    The pics are wonderful and hey...what´s that castle?? Where is it? Nearby? Hope you´ve had a great time with the international friend and are back to work with lots of smiles! By the way... I know that blue top you´re wearing on the last pic.. hehe..! The colour suits you sooo well.
    Well,I´ve got to go my dear...ta-dah for now

    Love Miss V

    SvaraRadera
  3. Låter som ni haft det underbart roligt tillsammans, kul med besök från andra länder!
    Men nu måste vi uppdatera oss på msn.....
    KRAAM

    SvaraRadera
  4. Visst är det kul att återupptäcka sin egen "bakgård". Det ser riktigt härligt somrigt ut hos dig. Vi har lite kallt och regnigt i Luleå just nu, så det känns inte som sommar :o( Vad är det ni dricker? Det ser gott ut!

    SvaraRadera
  5. God morgon go´a vän =)
    Vilka underbara dagar ni verkar ha haft =)
    Och gräset är inte grönre på andra sidan ;)
    Vilka underbara bilder =)
    Ha en skön midsommar lämnar en korg fylld med midsomargott i , kramar , Tant Rut =)

    SvaraRadera
  6. Jag tror att ni har haft det riktigt bra och det är mycket fint där du bor..
    Det är som du säger.. Man blir otroligt hemma blind i sina egna trakter men det finns saker precis bakom knuten..
    ha en härlig dag nu..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  7. Tack för att du följer min resa.
    Varma kramar

    Ludmilla

    SvaraRadera
  8. Vackra naturbilder. Jo, det är ofta vi tar saker som ligger nära för givet och inte inser dess värde och skönhet.

    Engelska är ett härligt språk tycker jag.. och ack så andvändningsbart ;-)Roligt att kunna använda det i naturligt sammanhang (lattjar man och brukar det med kompisarna, blir det lätt larvigt och oseriöst..).

    Hoppas du får en underbar midsommar!
    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  9. Kommer ihåg när jag bodde i scweits,pratade bara engelsk i början ,tyckte det var sååå jobbigt..så örjade jag prata fransk och då var engelsk guds gåva till mig*L*
    Ingen bebis här falsk alarm*L*

    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.