2009-06-29

Rättså ball!!!

Nu får det vara nog! Slutbloggat om sjukdom och elände! Åter till ordning!
Förra veckan när jag var på promenad här i min lilla stad, kom jag till en intressant plantering. Jag vet inte vad NI tycker om den här lille rackaren - men själv tycker jag den ser rätt "ball" ut!!!!! :-D
Och inte var det nog med den! Det var som man ger sig ut för att plocka trattkantareller. Ni vet hur det är... Först hittar man ingen, sen hittar man ingen... men hittar man sen bara EN - så hittar man MASSOR!!! Kolla här bara:


Fint värre var det i allafall när man såg hela planteringen i sin helhet.

9 kommentarer:

  1. Ååå, så häftigt. Jag älskar "udda" växter och saker.

    Gott att du känner dig lite bättre ;-)

    Sov gott & ha en bra tisdag!
    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Öhhh, var temat fallossymboler för Växjö parkförvaltning? Klart coola planteringar! Tyckte att vissa plantor de satt i rabatten på Floras kulle här i Luleå var lite annorlunda och kul...men det var inget i jämförelse med det ni har. Ni vann!

    SvaraRadera
  3. Vilka "små" uppkäftiga blommor..
    =))
    Jag gillar den håriga..
    =)))))))

    SvaraRadera
  4. EN ball brutta i Växjö ska ju förstås ha små balla växter i sin närhet. Hon borde till och med ha en sån ball växt på sin "balle". Det vore ballt.
    Ännu mer ballt om du piffar upp ballen med ball-onger och en och annan ball-oggrafpenna!

    Haha...nä fy fanken vad DÅLIGT...nu har jag tappat mitt förstånd. Förlåt för sur humor - det var allt jag kunde bidra med denna morgon.

    Ball-kram V

    SvaraRadera
  5. Skönt att du mår bättre! Fy vad tråkigt att bli så sjuk när det var sån värme ute.
    Idag är jag ledig till kl 16. Och idag regnar det. Och åskar!! Men det är väl för att jag hade det så fint i helgen kanske.. hmm.. :) KRAM!

    SvaraRadera
  6. ååååh påminner om hårda.. pen.. ja du vet!

    SvaraRadera
  7. Men vilken fräsig grej ni har där....det är annat än drakar det!
    =)
    Roligt sagt av din bror det är sånt där bröder är världsbäst på!
    Skönt att du är piggare
    kram i värmen

    SvaraRadera
  8. Vilken fräck plantering!! Skall jag kolla när jag har vägarna förbi någongång!
    Ha det så bra.
    Elaka tanten.

    SvaraRadera
  9. Jag älskar kaktusar. Det här var riktiga fina. Min dotter berättade häromdagen för sina vänner om när vi var i Spanien och jag lyckades få tag på en riktigt giftig kaktus som jag skulle ha med mig hem. Jag balanserade den mellan några tygbitar men snubblade och tappade den på hennes TÅ. En idag minns hon smärtan och hur den svullnade upp. Det slutade med att Mannen tvingade av mig kaktusen och kastade ut den i öknen igen :)Rosa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.