2009-06-24

Jag känner mig så internationell!

Igår kväll satt jag på min balkong med två väninnor. Balkongen hade en liten smula av spansk hotellbalkong-känsla över sig! Jag åt grekisk mat och drack rosévin från Bulgarien. Ikväll har jag varit ute med ett annat tjejgäng. Vi satt på en av stadens uteserveringar och åt italiensk mat och drack italiensk öl. (Men BARA en!!!) Vi pratade om resor till Frankrike, England, Vietnam, Thailand, Norge, Italien, Peru, Sydamerika och Grekland. Det är inte utan att jag känner mig lite internationell!!!
Jag hade allt ett lite tungt huvud idag efter den mysiga kvällen igår. Vad det tunga huvudet hade för nationalitet, det vet jag inte. Och jag tänker inte lägga energi på att försöka ta reda på det heller! Jag är så tacksam för att det äntligen börjar kännas lite bättre. Och här har ni en Tizzla som är trött ikväll!!! Två kvällar på raken är för mycket för en dam i min ålder!!! :-
En balkong med spansk touche...

Grekisk mat...

Bulgariskt rosévin...

Italiensk pizza med parmaskinka...

Italiensk kall öl...

7 kommentarer:

  1. Bara MAT och MAT och dryck... ;-P
    .. å så "klagar" du på mig ;-)

    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Så internationellt mysigt å gött.

    Men tyckte ni glömde Finland... var e lapinkulta, koskendrink och en sisu pastill som efterrätt?

    SvaraRadera
  3. Hm, vilket språk skall jag skriva på i denna kommentar så du känner dig hemma :)

    Hoppas du får ännu en go kväll även om den blir lugn.

    Stor kram!
    Malin*

    SvaraRadera
  4. Jag kanske ska lämna min kommentar på italienska för att få totalt internationell atmosfär även bland kommentarerna.

    ;)

    SvaraRadera
  5. Det är bara att njuta Tizzel för du vet Tomas Ledin har rätt: Sommaren är kort! Det är ju det här som är sommar! God mat, god dryck, balkongprat och uteserveringar. Det är det här vi lever på resten av året. Eller minnena av det här. Fortsätt njut av värmen. Det ska jag! Kanske inte så internationellt som du :o)

    SvaraRadera
  6. Ååå vad ni har haft det trevligt..
    Nu är det sommar och det är helt klart värt att ta hand om den..
    Kram till dig

    SvaraRadera
  7. Tänk vad den där åldern ska ställa till:(
    Nu vill man ju vara ute o uppe varenda kväll ju. Men snart är det semester - då får det bli långa, långa kvällar o nätter:)

    Kram
    Ilona

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.