2009-06-08

Allvarligt fel i tårkanalen!!!

Idag... slutade jobbet... kom ut utanför kontorsbyggnaden... vägkorsningen FYLLD av glada studenter! Massor av blommor, presenter, studentekipage, ballonger, finklädda ungdomar, lika finklädda familjemedlemmar och vänner. Det sjöngs, tutades, skrattades, fotograferades - livet var underbart för dessa studenter just i den där stunden. Trots att regnet bara någon minut hade vräkt ner och det var blött överallt.
Men jag... trots att jag inte hade någon som helst anknytning till allt detta som skedde just där och då... kunde jag vara glad? Kunde jag känna glädje och spritt i kroppen av all den här bubblande livsenergin jag hade framför min näsa?
Nä... jag började gråta jag!!! :-( Det kändes lessenhet i hela kroppen...
Är det ett allvarligt fel i tårkanalen - eller får jag helt enkelt acceptera att jag tillhör de mest känslosamma och mest lättrörda människor på den här planeten??

8 kommentarer:

  1. Du får ha en liten fickspegel som du plockar upp och speglar dig i, det brukar hejda tårkanalerna av rena förskräckelsen eller förvåningen.

    SvaraRadera
  2. Nej men gumman då *kramar om* Ingen kan ju se studenter utan att påverkas av deras glädje på ena eller andra sättet. Det är bra att ha nära till sina känslor :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. God morgon igen =)
    Men se , teknikens under har börjat att
    funka igen...jisse...undrar vart Tant Rut nu
    har varit och pillat...hmmm..men huvudsaken är
    att Tant Rut kan komma och hälsa på dig igen på rätt ställe och inte på ett gammalt inlägg =D

    Då är vi två som har fel i tårkanalen , Tant Rut är preis lika dan =)

    Ha nu en bra dag , kramen från Tant Rut =)

    SvaraRadera
  4. Det sistnämnda, vännen min. Du är känslosam. Du har lätt till tårar och du är lättrörd. (lättrörd låter som en bra smet till en GOD GOD kaka) Det är ju sådan som du ÄR!
    Tänk om man hade stått där utanför jobbet och inte tyckt eller tänkt NÅGOT ALLS? Det hade varit för sorgligt.
    Var glad för dina små tårar - varesej de kommer av glädje eller lessenhet. Kanske var det lite både och i den stunden? Vemod, lessenhet blandat med en smula glädje för deras skull?

    Du är bäst - med tårar eller ej!

    Varm tisdagskram från Fröken V

    SvaraRadera
  5. Jag har nog samma fel som du..
    Jag tror det och just nu så tycker jag inte alls att dom funkar som dom ska..

    Men jag kommer in och kramar allt vad jag kan på dig och om du vill kan vi se om det går att synka ihop våra kanaler så kanske vi slipper ula själva..
    Kram till dig min vän och ha en topppen dag i dag..

    SvaraRadera
  6. Det finns inget att tillägga, alla kloka ord är redan sagda. =)
    Hoppas du har det gott med fint väder en kväll som denna!
    Själv ska jag lämna mina änglar små och ta mig ut på en tur med hojen!
    Behöver känna lite luft under vingarna på det ena eller det andra sättet.. det här är minst kontroversiella sättet.
    Om du hade bott närmre så hade jag plockat upp dig vännen!
    *kramar om* /lena Muffeltuss

    SvaraRadera
  7. I så fall är jag likadan!

    KRAM!
    Knytet

    SvaraRadera
  8. Inga fel på tårkanalerna inte:) Du är bara en underbar och känslosam person.
    Kramar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.