2009-08-09

En sån BRA helg!!!!!

Har haft det så bra! Det har varit så fint väder, och det har varit så mycket roligt! I fredags kväll kom kära symötesväninnorna

på besök tillsammans med sina respektive. Vi dukade upp lite picknick i det gröna utanför hyreshuset där jag bor.

Jag hade varit för lat att laga någon egen mat så istället serverades det nylevererad pizza från min närmaste pizzeria. Vinet flödade och snacksen gick åt. Många glada vinkningar kom från intilliggande hyresgäster. "Kärringen på ettan", som i vanligt fall förpestar alla glada tillställningar i vårt hus, syntes inte alls till - tack och lov!

Medan vi satt där på filtarna (alla i åldrarna 40+) och njöt av sommarkvällen, hade en av herrarna i sällskapet fullt upp att titta på alla vackra flickor som kom på besök till min dotter. De hade en egen liten grillkväll bara en liten bit ifrån oss. Dessutom var det en annan fest i huset där det också kom vackra flickor på besök. En bit in på kvällen kom ett par av dessa flickor fram och började prata lite med oss. Den där herren i sällskapet, som blev upplivad av de fagra flickorna, pratade förtjust med dem och ställde sig in så gott han kunde. Flickorna kommenterade att det såg mysigt ut med picknick som vi hade. Herren svarade nöjt att det var det verkligen! ... varpå ena tjejen glatt kommenterade: "DET ska vi också ha när vi är i din ålder!!!!!" Snacka om att de tog ner honom på jorden!!! HAHAHA!!! Gissa om det skrattades hej vilt i vårt sällskap!!!!

Helgen, med sin stadsfestival, har bjudit på mycket liv i stan, öltält, konserter. I fredags bevistade vi Rix FM-festivalen

och på lördagkvällen såg jag Caroline af Ugglas.

Från början gillade jag inte henne alls... Men ju mer jag har hört och sett av henne, desto mer gillar jag henne. Och igår blev jag alldeles betagen av kvinnan! Hon är fantastisk!!!!! Kvällen avslutades med det bästa av allt. Min sons band, Wera, uppträdde på en scen mitt på Storgatan i vår lilla stad.

Det var deras bästa spelning ever, och det var så mycket folk som var där för att se dem! Det syntes att de hade fantastiskt roligt på scenen, och jag växte flera decimeter tror jag! Fy fabian så stolt man är för dessa grabbar!!!!!

Sol och bad har det också blivit (i olika omgångar, på olika platser) den här helgen.

Och nu sitter jag på ballen igen och dricker ett glas semesterrosé och börjar våndas för morgondagen. Vart tog alla fyra veckorna vägen? Är semestern verkligen slut nu? Hur ska jag orka stiga upp klockan sex i morgon bitti? Varför hann jag inte med att göra någon nytta alls av alla de små "projekt" som jag hade tänkt att jag skulle göra??? Frågorna är många!
Jag häller upp ett glas rosé till och njuter av de sista timmarna i "frihet".....

7 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på allt roligt du hittat på med dina nära och kära!
    Ja visst är det trist då semestern är slut men det kan vara bra då allt återgår till vanliga gängor också....
    Själv har jag ju två veckor kvar att njuta av....

    Njuut av sista kvällen nu...

    kraaam

    SvaraRadera
  2. Tänk att det gått fyra veckor sedan den där fredagen vi träffades och hade i mitt tycke en mycket trevlig stund i Växjö och "Grekland".
    Vilken mysig helg du verkar ha haft innan jobbet tar vid imorgon. Gubben börjar också jobba imorgon... själv vet jag ju aldrig när jag jobbar eller ej...

    Du måste vara stolt över dina barn.. såg ju bilden på en mycket vacker tjej i inlägget tidigare och nu en son som spelar så bra att han "platsar" på Stortorget.. Härligt!!!

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  3. Mycket trevlig stund när jag läste din blogg..hit kommer jag att återvända!
    Ha det så gött!

    SvaraRadera
  4. Ååå vilken härlig helg och vilken toppen avslutning på semestern.. Jag hoppas att du känner att du har haft en riktigt bra semester och att du mår bra..
    Kram till dig från en Mingla

    SvaraRadera
  5. Jag hade samma känsla som dig när jag skule börja jobba. vart har fyra veckor tagit vägen??? Man fattar inte hur snabbt tiden går. Jag tror ändå att du känner dig utvilad och de projekten du inte har hunnit med finns ju kvar att ta någon helg eller en annan semester. Du har ju säkert gjort mycket som du inte hade tänkt dig istället.
    Hoppas första jobbardagen känns okej och att det inte var för segt att gå upp i morse. Själv kom jag knappt ur sängen, har väl sovit en tre timmar i natt.

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vilken kväll! Blev så glad! :))

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig kväll Ni verkar att ha haft och vad kul med tjejen som svarade den äldre gentelmannen så fint att deras tid kommer...blir lite avis att Du har hört Caroline av Ugglas. Vill också göra det nångång.-

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.