2009-08-26

Det får bara inte hända!!!

Den kostade mig 25 spänn... Den KAN ha kostat mig flera miljoner! Jag tog en promenad bort till centrum i eftermiddag, för att köpa en trisslott att ha med mig till kvällens symötes-träff. (Eller... symöte är det ju inte längre... bara tjejträff...). Vädret var härligt så jag stoppade ner den nyköpta lotten i bakfickan på jeansen, och gick sedan en stilla promenad Storgatan upp. Satte mig och njöt av solen en stund på en bänk, och gick sedan Storgatan ned igen. Fick för mig att känna med handen i bakfickan så att lotten var kvar... DET VAR DEN INTE!!!! Men vaff.....n!!!! Ser framför mig hur någon plockar upp lotten, glatt konstaterar att den är oskrapad... och skrapar fram MILJONVINST! För nog vore det väl troligt att den enda lott man någonsin går och tappar, nog har den där stora drömvinsten som man någon gång i livet hoppades att vinna!! Plötsligt händer det - liksom. Plötsligt hände det istället att jag tappade lotten. Plötsligt hände det att jag känner mig förbaskat snuvad på den förmodade vinsten! Plötsligt hände det att jag fick gå och köpa en lott till, för att ha med mig i kväll... Jag höll den väldigt hårt i handen medan jag moloket gick hem igen!

4 kommentarer:

  1. Vilken otur ;-(
    Hoppas du får vinsten på den nya lotten istället!!

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Gud så frustrerande! Näst intill oförlåtligt!

    SvaraRadera
  3. Men vilken otur! Jag hoppas också du vinner på den nya lotten.

    SvaraRadera
  4. Hahaha...Ja....är inte det lagen om alltings jävlighet....

    Kom ihåg när jag var några deccenier yngre och deltog i en säljtävling jag ledde överlägset...Strax innan tävlingen skulle avgöras gav jag bort lite "ordrar" till en kollega så denne skulle komma med på pallen....Just dessa ordrar gjorde att jag förlorade första platsen.....*en tanke som kom upp när jag läste ditt inlägg*

    Ha det allra bäst!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.