2009-08-03

En liten tur på semestern...

Ibland kan jag ta bilen... och bara köra iväg för att komma hemifrån. Tycker om att vara själv i bilen. Sätta på lite musik. Sjunga med. Jag sjunger, trots att jag inte kan sjunga vackert. Gärna i andrastämmor! En liten udda grej jag har för mig. :-) Så som himlen är på den här bilden, har det varit till största delen på min semester - med några undantag. Det är lite mulet, lite grått, men ändå lite skymtar av solen då och då.

När jag sitter där i bilen har jag gott om tid att tänka och fundera. Det kan vara bra tankar, goda tankar, glada tankar. Det kan också hända att det kommer lite mindre bra tankar, lite lessna och vemodiga tankar - till och med riktigt jobbiga och dystra tankar. Ibland kommer det en go låt ur högtalarna och jag kan sitta och digga så det står härliga till. Sjunger med och tycker att jag är värsta stjärnan!

Sen kommer det en sorglig låt, och jag börjar sjunga med... tills jag kommer på mig själv med att rösten spricker, mina ord tystnar, halsen drar i hop sig och jag börjar storgråta! Där i bilen kan jag gråta rejält. Ingen som ser eller hör. Jag kan vråla ut allt det där som finns inuti som man liksom varken törs eller visa någon. Jag kan tycka så till den milda grad synd om mig själv så det är inte klokt!!! Efter en stund snörvlar och snora jag och snyter mig och torkar tårarna. Då är det värsta över (för den här gången). Jag riktar backspegeln mot mig, speglar mig och kollar hur det ser ut med mascaran som har gjort mörka ränder ner på kinderna. I bästa fall har jag en liten pappersnäsduk i någon gömma som jag kan använda till att torka av det värsta. Sen försöker jag gaska upp mig. Förhoppningsvis kommer en ny glad låt ur högtalarna och jag får börja sjunga igen!


Så plötsligt ser jag mig omkring - och ser massa fint. Som sånt här:



Och ibland kan man få se lite roligt också! Som sånt här:


3 kommentarer:

  1. Jadu. Jag är en av dem som tycker det är helt okej att tycka synd om sig själv (vilket jag också gör ofta, men inte alltid)..

    Man måste få uttrycka sina känslor och sina tankar/åsikter.. du har dina, jag har mina och andra har sina. Ingen mer rätt/fel än någon annan (det tycker i vart fall inte jag)...

    Jo, det finns mycket vackert att se och mycket vackert att lysna till, läsa eller vad än det är..Vackra bilder och en husvagn som gör en glad även om jag vet vem Musse och Långben har som kompis (har aldrig gillat den dät tjattrande ettriga Kalle ;-))

    Ha många trevliga dagstripper! Kram från Mogi

    SvaraRadera
  2. Jag är som dig.Älskar att ta bilen.Jag tänker helt klart bäst i bilen.Filosoferar över livet både stort och smått.Njuter verkligen av att ha musikken på full volym och bara njute av att va själv:):)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som vi har en riktig blivande sångstjärna här i vår Tizzel.....
    Synd vi inte får höra den vackra sången!
    =)

    Man måste få tycka lite synd om sig själv ibland för att man ska kunna bryta ihop och komma igen......

    Kraaam

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.