2009-08-23

Sista "riktiga sommarmorgonen"?

Idag när jag vaknade, såg jag genom fönstret att det var klarblå himmel och sol. Det kändes som att det här kanske är den sista riktiga sommarmorgonen. Det är en bra bit in i augusti nu och luften har börjat bli högre och klarare. Det är lite kyligare på morgnarna och kvällarna, och lite höstdimma har börjat smyga sig på. Skolorna har börjat och semestrarna är slut. Färgerna på gräs och träd börjar ändras...
Bäst att utnyttja denna vackra morgon, tänkte jag, och väckte dottern och packade sedan raskt ihop strandgrejer, kaffe och morgonmackorna. Iväg åkte vi till en härlig liten badplats, där vi var helt själva.
Lugn! Ro! Stilla njutning!

Sista riktiga sommarmorgonen...

11 kommentarer:

  1. Om nu detta var sista...
    så kommer det nya nästa år ;-)
    .. så vi får väl hoppas att
    tiden fram till dess..
    blir njutningsfull..

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Härligt att njuta. Man njuter nog lite extra när mna kanske tror att det dröjer länge till nästa gång.

    Ha en skön jobbardag :-)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det är såna här gånger jag gärna bott söderut :-) Värmen har lämnat oss häruppe och nu känns det att hösten börjar komma.

    SvaraRadera
  4. Härligt låter det.. Jag hoppas att det kommer fler såna mornar även om jag tror att det är ont om dom nu..
    Kram till dig

    SvaraRadera
  5. Sommarmorgon i dag med,riktigt härligt väder..håppas på nåra dagar till:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så klokt att njuta för det känns verkligen i luften att det är de allra sista dagarna...

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Tizzel! Det gjorde ni rätt i. Nu gäller det att ta vara på sommarmorgnarna...snart är det ju dags för saffransbullar och julstök;)
    Skämt åsido. Hoppas allt är bra med dig!
    Jag har pluggat hela sommaren så jag har inte hunnit med så mycket annat. Nu är det lugnare så jag har börjat skriva lite så smått.
    Ha det så fint ikväll.
    Kramar
    Helena

    SvaraRadera
  8. mysigt, hade jag också gärna gjort

    men jag hade lovat sonen att åka 26 vån upp på kronprinsen och titta på utsikten :)

    vi får ta och träffas snar, dricka champagne och lösa världsproblemen

    kram livet

    SvaraRadera
  9. Härligt! Bor ni söderöver? Jag var nämligen på landet (Stockholms skärgård)i helgen men kände att "nu har hösten kommit" när jag gick ut på morgonen. Det blidde inget mer havsbad i år...

    SvaraRadera
  10. Så rätt tänkt... att nyttja sommarens sista dagar. Vad den här sommaren har gått fort. Jag fattar inte det. Hur kan det var höst igen? Det var ju dt nyss? Jag var somrig idag i kjol och bara ben med silvriga sandaletter. In i det sista ska det njutas... kramar

    SvaraRadera
  11. Det känns nästan lite sentimentalt med den sista sommardagen. Det dröjer så attans länge till nästa sommar...!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.