2009-08-17

Ett självömkande inlägg...

Just idag är det pyton! Jag tycker ruskigt synd om mig själv! Jag tycker att livet är motigt och jävligt!
*Allt och alla är emot mig!
*Jag känner mig motarbetad, lurad, utanför och illa behandlad.
*Affärerna tar ut hutlösa priser bara för att jag ska köpa några bananer och lite yoghurt.
*Det är tomt i kyl och frys och jag borde inte handla mer innan nästa lön kommer (om typ tio dagar).
*Den första lägenheten, av de tre visningar som jag har bokat in mig på (inte den i mitt tidigare inlägg dock), var alldeles för dyr (det visste jag iofs redan, men det blir ändå mer påtagligt när man kommer närmare).
*Dottern som kom hem från Turkiet häromdagen har varit helt odräglig sedan hon klev av planet.
*Sonen, som jag ringer varje dag för att fråga om han inte kan komma över hit och vara här en stund, har alltid miljoner anledningar till att inte komma hit
*Jag har en ca fyratusenkronors service på bilen att se fram emot i slutet på veckan
*Jag fick en djävulsk restskatt!


Men men... det finns säkert någon som sitter och myser och tycker att allt det här är lite kul och bara är rätt åt mig!

Vill helst gå och dra en filt över huvudet och sova tills jag blir typ 70, sedan bara kliva upp för att själv promenera till gravplatsen. Vill inte vara någon till last liksom..... Hoppas man har råd till kremeringen bara!!!!
Livet leker - NOT!

7 kommentarer:

  1. Äsch, då har du en sån dag *klappar tröstande på axeln*...

    Men du vet väl att det är okej att klaga och att det ofta känns bättre sedan *nickar*..

    Sätter mig på sängkanten.. lånar ut ett lyssnande öra... kramar om och tröstar..

    STOR varm kram från Mogi

    SvaraRadera
  2. Låter inte bra det där.....tittar in på msn för att se om jag kan trösta lite där...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det var ingen rolig lista... Allt på en gång!
    En skitdag alltås och det gottar sig ingen åt. Den som gör det kommer straffas med en dubbelt så lång lista, så är det med karmalagen :)

    Jag är inte emot dig. Jag tycker om dig. Ge inte upp din dröm för den ska föra dig till att drömmen ska bli verklighet en vacker dag! Å barnen... de är så där i alla familjer. De mognar så småningom. Din dotter ska dock inte behandla dig som hon gör. Hon är vuxen och ska behandla dig med respekt. Säg det!

    Det ordnar sig... på nåt vänster. Många kramar

    SvaraRadera
  4. Vissa dagar suger elefantballe.
    *nickar*
    Allt kommer på en gång och sen toppas det gärna med kraftfull pms också.

    Vi är nog många som känner igen de dagarna och den känslan.

    Så plötsligt, som i ett trollslag, så vänder det igen.
    Sakta sakta och nästan utan att man tänker på det så ser man saker och ting en aning ljusare igen.........

    Kram

    SvaraRadera
  5. De där dagarna är pest och tur nog glömmer man dem sen...för det kommer nya ;D Nä allvarligt så gör man ju något åt det. Det är ju därför vi överlevt och blivit så här gamla, annars hade vi ju dött redan vid 21. Så det där fixar du ju, men det är skönt att få "gnälla" lite över lagen om alltings jävlighet som tycks drabba en alltid.

    SvaraRadera
  6. Men goaste Tizzel då....blir alldeles lessen när jag läser allt elände här....

    KRAMMAR länge!!!!!

    SvaraRadera
  7. Uttrycket elefant balle var ju kul.. fnissa åt det i alla fall!
    Bara man börjar så brukar det lätta..
    Sådana där dagar vill man bara kräkas åt!
    Du kan ju beta av listan lite.. dottern kan du ju (som någon tidigare sa..) prata med, hon är ju vuxen.. nybörjar vuxen i varje fall.
    Sonen får du bara vänta ut.. han växer på sig.
    Bilen får du vänta med tills du har råd och en ny lägenhet hittar du till slut.
    Pengar är ett onödigt nödvändigt ont.. tyvärr växer de inte på träd här hemma heller, i så fall hade jag skickat ner ett helt gäng!
    Men håll huvudet högt och du ska se att allt ordnar sig!
    Jag och många fler älskar dig för den du är.. så KRAM på dig Tizzel!!!!
    /Lena

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.