2009-08-08

En liten tår i ögonvrån...

Har suttit på balkongen och ätit frukost tillsammans med fyra unga, vackra, spralliga, förväntansfulla tjejer - varav en är min egen 18-åriga dotter. Nyss stod jag i hallen och såg dem dra iväg med sina resväskor ut genom dörren - mot äventyret! Idag åker de på sin allra första egna utlandsresa. Alanya väntar dem! Jag har förmanat, jag har uppmuntrat, förmanat igen... Nu kunde jag inte göra mer än att önska dem HA ROLIGT - men VAR FÖRSIKTIGA och VAR RÄDDA OM ER!!! Jag kramade, och stängde dörren... Torkade de larviga tårarna som brände i ögonen.
Nyss var hon så liten. Nu vuxen, självständig, vacker - och på väg ut i världen...

3 kommentarer:

  1. Var glad över att du har en så vacker och självständig dotter som prövar sina vingar!
    Det går säkert alldeles bra för dom!
    Ha en underbar dag i solen!
    kramen

    SvaraRadera
  2. God morgon!

    Det kommer gå bra! Men håller med dig, det är jobbigt när de små plötsligt ger sig av från mamma ut i stora världen....
    Hon är så vacker din O.....!

    Krammar och ha en underbart solig och härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Utomlands, ooh, jag kommer inte kunna sova när min kommer i den åldern och ger sig iväg :-/

    Jäkla navelsträng - slutar man nånsin snubbla över den??

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.