2009-08-10

Hur man bäst snoppar av en telefonförsäljare...

Telefonen ringer, jag svarar...
"Hej - jag ringer från Pocketklubben" säger en trevlig manlig röst.
"Var ringde du från, sa du?" sa jag (för jag hör ju lite illa...)
"POCKETKLUBBEN" sa mannen. "Får jag ställa en fråga?"
"Jaaaaa... (dröjde lite på svaret...) - det kan du väl få" sa jag.
"Vad tycker du är bäst med pocketböcker?" frågar försäljaren.
"Det är att de är lätta att hålla i när man läser, och så är de så jättebra att låna på biblioteket så att man slipper att köpa dem själv!!!" sa jag rappt!!!!!
Den stackars grabben kom alldeles av sig.
Samtalet avslutades kort därefter.
Ibland är jag sååå kvick!!! :-D

19 kommentarer:

  1. Du sa ju bara som det var :o) Böcker är ju billigast på biblioteket... Fortsätt på det där sättet. Man behöver ju inte vara otrevlig med försäljarna (även fast man blir jävligt irriterad ibland) utan bara fyndig som du!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA
    HAHAHAHAHA

    Själv har jag snoppat av en dörrförsäljare idag.
    Också med lyckat resultat.

    ;)

    SvaraRadera
  3. Smart ;-) *asgarv*

    Hoppas du haft en bra första dag på jobbet!

    Kram från Mogi

    SvaraRadera
  4. Rappt och sant!

    Godnattkram från en trött en:)

    SvaraRadera
  5. Bra! Du klarar ju av att snoppa av försäljare utan hjälp av dottern *bravo*.
    Hoppas det går bra att jobba :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat! Det gäller att hänvisa till rätt saker. Trist bara att det är så ont om jobb för ungdomar så de är hänvisade till detta.

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Där fick du tyst på honom!
    Jag är på väg till biblioteket alldeles strax!!
    Ha en bra dag!
    Kram!!
    Malin*

    SvaraRadera
  8. HEJA TIZZEL! Sånt däringa gillar jag! Du är smart så det förslår och jag riktigt ser dej flina åt din egen fyndighet efteråt! *fniss*

    HEJA!

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker du var rett så duktig jag.Här ringer dom varje dag gärna flera gonger per dag..så less..
    Ha en fin kväll!
    kram

    SvaraRadera
  10. hahahaha, kan jag koppla min telefon vidare till dig (inga andra som ringer än telefonsäljare)

    SvaraRadera
  11. Bra gjort gumman, ska försöka minnas det då då det ringer nån jobbig försäljare nästa gång!

    Sov gott....

    kram

    SvaraRadera
  12. Vad menar du med 'snoppa av'?

    =)

    Den var klockren den Tizzel! Såååå jäkla bra....
    jaaa, det samtalet tog INTE lång tid! *S*

    KRAMMEN x många!

    SvaraRadera
  13. EXAKT ett likadant samtal fick jag!

    Kramar
    Knytet

    SvaraRadera
  14. Godmorgon min vän..
    Har du kommit in i dina rutiner igen??
    Jag kommer in och ösnakr dig en toppen dag på alla vis och hoppas att solen skiner lagom på dig..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  15. Jag gör samma som livet, härmed kopplas mina säljare till dig ;)

    Kramen på dig

    R.

    SvaraRadera
  16. Ring FIX vettja.så slutar det ringa ett tag från dessa försäljare......(vilket får mig att komma ihåg att förnya mitt kontrakt med dom).

    Kraam/Pluppa

    SvaraRadera
  17. Jamen det ÄR torsdag idag.. =))))

    Kaffet är urdrucket och livet är okej..
    Ta hand om dig i massor..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  18. Well done my friend!

    Du börjar nästa bli lika rapp i käften som jag! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.