2009-08-16

Grillfest med pin-up-överraskning!!

Igår gjorde jag en liten nätt resa på 40-45 mil nå´nting! Sturup tur och retur för att hämta hem dottern som varit en vecka på partyresa till Alanya tillsammans med tre tjejkompisar! Resan ner var regnig. Mycket regnig till och med. Och inte blev det roligare av att jag större delen hamnade bakom antingen långtradare, bussar eller husbilar. Hur kul på en skala är det att ligga i ösregn bakom en sån här???

Det var fyra trötta, men bruna och jättenöjda tjejer som jag mötte i ankomsthallen. Efter att vi hade hoppat in i bilen fick jag under ca en halvtimme höra en hel del om hur de hade haft det, vad för folk de hade träffat, vad de hade hittat på, vad de hade ätit och druckit (som visst var en hel del... hrm...) Men efter den där halvtimmen sov alla fyra som små spädgrisar i sina säten (det hade tydligen inte varit så hemskt många timmars sömn under veckan) och jag fick roa mig bäst jag ville hela vägen hem!

Väl hemma gjorde jag världens snabbaste hårtvätt med "fix" och bytte lite kläder och skyndade sedan mot kvällens grillparty med symötesgänget och deras gubbar. En, som vanligt, väldigt trevlig tillställning! Knytis, långbord, vin, inglasad altan, ljus, gitarr, sång, musik, dans och gapskratt. Ja - man kan säga att det som behövdes för en fest - det fanns på plats!

Ungefär hur stämningen var framåt natten kan man väl avläsa på den här bilden!! :-)

Om den suddiga bildkvalitén beror på den som fotograferar, de som blir fotograferade, eller kanske en kombination av båda, låter jag förbli osagt! Roliga och goa symötestjejer är det i allafall!!! :-D

En av herrarna bjöd på trevlig underhållning också genom att visa upp sin läckra lilla rumpa i kvällens snyggaste kalsonger!!! Ja, jag tror att de var de snyggaste.... Ingen av de andra visade sina iallafall!! :-) Massor med pinuppor på dem var det på just det här paret!

Efter övernattning på plats (då det var alldeles för jobbigt att ta bussen hem...) och en ganska lång sovmorgon så har söndagen gått i ganska stilla takt. En långsam promenad med syrran, lite mat, lite tvätt. Sånt där som ska göras.
Kvällens konstaterande: Det hade varit skönt med en ledig dag till i morgon innan arbetsveckan börjar...

6 kommentarer:

  1. Oj, vilken helg du verkar ha haft. Det där med körning av 40-50 mil känner jag igen ;-D
    Aha, ni hade liveunderhållning på festen *ler*

    Passa nu på att njut av söndagskvällen!
    Stor kraam från Mogi

    SvaraRadera
  2. Vad skådar mitt norra?! Det är väl inte en Mörlin som poserar där på kalsipperna???

    =)
    Verkar som ni hade en rolig kväll! =)
    Gott att få hem lilla tösen ordentligt...

    KRAMM från mig till dig!

    SvaraRadera
  3. Trevlig fest du var på. Kul för oss att du delade med dig av bilderna...helst den fina rumpan ;D

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att de är hemma igen i alla fall. En mamma har ju en förmåga att alltid oroa sig när man inte har barnen framför ögonen... Kul att de haft roligt med!

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  5. kunde kört förbi mig, så hade jag bjudit på fika, nästa gång

    ditt festande räcker för hela denna veckan också ;)

    här är det fest fram till Fredag

    kram

    SvaraRadera
  6. Thihi sånn underhållning gillar jag*tittar på rumpan och smiler*

    Guuud vad jobbigt att köra i regnet,jag älskar att köra bil..men är ju super jobbigt när det regner:(

    Kram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.