2009-08-13

Jag skulle förverkliga alla mina drömmar - om jag bara hade råd.....

Jag har ett område här i närheten som jag ofta går förbi när jag är ute på mina promenader. Jag går där, för att jag för länge sedan hittade en marklägenhet just på det området, som jag bara kände att DEN ville jag ha! Just då fanns ingen möjlighet för mig att köpa. Pengarna styr... Jag har tidigare skrivit om det där med att bo och ekonomi (läs HÄR). Jag har en vision om hur jag vill bo och var jag vill bo. En liten marklägenhet - precis en sån där som jag såg en gång i det där speciella området. Det ska finnas en egen liten gräsplätt där jag kan/får släppa ut mina katter och där jag kan gå ut i solen och sitta och smutta på ett glas vin. Det ska vara nära till stan och jobbet. Och helst vill jag dessutom få ner månadskostnaden till lägre än det jag idag betalar i hyra för min nuvarande hyreslägenhet på tredje våningen. Men mina drömmar krockar ständigt med mitt kontoutdrag...

Senast igår gick jag en promenad just i det området och konstaterade att det är väääldigt sällan det är något till salu där! Idag, när jag loggade in på Hemnet, fanns det just en sån lägenhet till salu! Just en sån lägenhet som det nästan står Tizzel på! Just en sån som jag vill bo i!

Jag kastar mig över bokalkyler och räntor och räknar fram och tillbaka... Men hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inet se hur jag skulle våga ge mig in i ett bostadsköp. Och jag kan inte se framför mig hur jag skulle kunna klara att bo i en bostadsrätt som är som ett litet radhus med allt underhåll och trädgård och allt vad det innebär - jag som har tummen mitt i handen och dessutom helst bara vill ligga och lata mig och njuta av stillheten! Jag bokade ändå in mig på visning om 1,5 vecka. Det gjorde jag faktiskt. Jag vill så gärna se den "på riktigt". Få drömma liiite till! Men jag tror nog ändå redan att jag får se mig besegrad. Igen... Den kommer inte att bli min den här lägenheten heller.....
*suckar tungt*

11 kommentarer:

  1. Fortsätt leta, helt plötsligt dyker den upp! Spännande med visning ändå! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser trevligt ut!
    Lycka till!
    Kram! från Mogi

    SvaraRadera
  3. ahhh vad mysigt..är ju lov att drömma..och om inte annat titta.super mysigt var det:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ser det ut sådär? Underbart!!!! Följ din dröm! Boka tid hos banken och få ett lånelöfte klart innan visningen!!! Kramar

    SvaraRadera
  5. Halloj Tizzel!
    Hoppas att du har haft en underbar sommar!
    Fint hus! Visst står det Tizzel på brevlådan, det ser jag ända hit=) Bra att du bokat visning. Jag håller tummarna.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  6. Trisslott? Du vet plötsligt händer det! Och givetvis ska man drömma. Och vet du ibland är det bättre att låta det vara en dröm...hur jobbigt det än låter. För som du sa kan det ju också bli ett problem ifall det blir mycket arbete på huset. Då blir det en mardröm. Men hur du än gör och vad du än gör så blir det säkert rätt. I den här åldern har man så mycket livskunskap så besluten brukar bli bra!

    SvaraRadera
  7. Men det där ser ju jättebra ut! Härligt att du åtminstone ger det chansen och tittar på det!
    Jag håller tummarna!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jamen JOOOO!!
    Jag ska hålla tummarna allt vad jag kan..
    Jag vet att det kommer att gå toppen.. Kanske inte den första gången men då skulle du inte ha den i alla fall.. Men jag är övertygad om att du kommer att hitta ditt drömboende.. =))

    Idag Tizzlan.. Idag kanske den kommer.. Kanske kommer den idag och kanske kan jag snart skicka sms till dig på ett vettigt vis igen.. =)))))

    SvaraRadera
  9. Så klart ska du gå på visningen. Jag håller mina tummar för att det kanske skulle kunna stå Tizzel på den brevlådan någon dag.
    Innan vi byggde vårt hus så bodde vi i en marklägenhet med en liten trädgård. Det är verkligen mer hus-känsla än lägenhets-känsla.
    Hoppas hoppas...
    KRAM!

    SvaraRadera
  10. Så vackert så. Kommer gärna på promenad med dej!

    SvaraRadera
  11. Men visst har du väl någon du kan köpa den med. Din trofaste vän....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.