2009-05-31

Jag badade bara nästan!!

Idag vaknade jag äntligen och mådde liiite bättre! Febern var borta och av ontet i halsen kände jag bara lite. Blåsorna i munnen har krympt och smärtar inte lika illa längre. Efter en och en halv dag sängliggandes har jag idag äntligen tagit mig ut och unnat mig och ligga och steka i solen! Det måste väl vara myyycket bättre än att ut och motionera efter den här allvarliga "sjukdomen" jag har lidit av va??? :-)

Jag har tillbringat några timmar på en filt vid en badplats. Sååå skönt!!! Det stekte till ordentligt och det hettar lite i ansiktet ikväll. När man låg där som bäst och svettades, hörde jag ropen, skratten och plasken från barnen som frimodigt badade i sjön! Jag blev sugen jag med... Jag ville svalka av mig och skölja bort svetten från min kropp! Jag gick i vattnet och vadade ut så att vattnet stod mig till knäna. Sköööönt... men inte SÅ skönt att jag hade lust att lägga ner mig och simma i det! Istället stod jag där och blaskade upp vattnet på armar, ben, mage och rygg... och jag till och med doppade ner hela huvudet - liksom upp och ner!!!

Livet fortsätter vara upp och ner... Men nu ska jag vara duktig mamma och ägna kvällen åt lite studier tillsammans med sonen!! Finns det något bättre sätt att fira mors dag på?? :-)

13 kommentarer:

  1. Åh, vilken liten fegis va! Men okej...det är ju bara maj så okej då. Men i juni MÅSTE du bada. Då finns ingen återvändo.
    Hehe
    Amanda har badat helt hysteriskt för mycket idag o halv åtta tog hon ett kvällsdopp o jag satt på stranden o njöt av kvällsbrisen. Det var gott må du tro!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att du känner dig bättre nu. Själv har jag premiärdoppat mig i poolen idag. 20 grader var helt okej.
    HA det bäst käraste Tizzel!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. God morgon go´a vän =)
    Ja det har verkligen varit underbart väder i helgen ,
    men så varmt blir det nog aldrig att Tant Rut
    skulle till att doppa sig...men man skall aldrig säga aldrig ;)
    önskar dig en riktigt bra dag ,lämnar en frukostkorg ,
    kramar , Tant Rut

    SvaraRadera
  4. Jag tror att du gjorde klokt i att inte bada..

    Livet är upp och ner men jag hoppas att det snart känns lättare och att det gör sitt till att du känner dig piggare..=)

    Ta hand om dig nu allt vad du kan..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  5. Nåja, ett nästandopp i maj är helt godkänt .). Hoppas du kryat på dig ordentligt nu! Kramar

    SvaraRadera
  6. Du verkar ha haft en bra morsdag.. åh bra mamma det är ju du!
    Hoppas du känner dig kry min vän och sköt om dig så mycket så får vi höras.
    Jag är bara några knapp tryck bort om du vill.. =)
    Kram kram/Muffeltuss Lena

    SvaraRadera
  7. Jag kan inte säga så mycket, är en riktig badkruka.

    Försöker

    SvaraRadera
  8. God morgon go´a vän =)
    Hoppas att förkylningen
    är helt borta =)
    Önskar dig en varm och solig dag, lämnar en frukostkorg,
    kramar Tant Rut =)

    SvaraRadera
  9. Skönt du känner dig bättre,inte kul att vara sjuk i denna varmen.ja har det inte varit skönt vid havet nu.Ser bara fram till lill fjompen kommer hem från skolan,så blir det stranden.
    Ha en super dag:)

    SvaraRadera
  10. Jag tänkte ta lite plats här i din blogg soffa....
    Jag ska vara tyst och bara be om lite varm choklad...
    ;o)

    Kram till dig..

    SvaraRadera
  11. Här har dottern badat tre gånger redan. Jag har doppat fötterna och fasen vad det gjorde ONT av kylan.

    SvaraRadera
  12. God morgon go´a vän =)
    Helgen har varit bara bra och Tant Rut
    hoppas att din varit lika så =)
    Ha en bra dag ,lämnar en frukostkorg ,kram, Tant Rut =)

    SvaraRadera
  13. God morgon go´a vän =)
    Tant Rut tittar in och önskar
    dig en bra dag , lämnar en frukostkorg ,kram , Tant Rut =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.