2009-05-03

Rock, progg, country och åttitalsmusik!!!!

Gårdagen gick i ett! Förmiddagens shoppingrunda var både ett sätt att trösta mig själv lite grand efter något som gjort mig lessen kvällen före - men det var också en nödvändig runda då jag fixade lite som jag behövde. Det skulle ordnas present till kvällens fyrtioårsfest och det skulle ordnas blommor till artister vars konserter jag skulle besöka under eftermiddagen.

Jag hann med en ynka halvtimme i solen efter shoppingen innan det var dags att bege sig till spelning nr 1. Då var det sonen och gruppen WERA som hade spelning här i en park i vår lilla stad, i evenemanget " Rock Against Violence". Wera var först ut bland många band den här dagen. De gjorde en kanonspelning och det var härligt att vara där i solen, i parken, och se dem uppträda! Rätt hyfsat mycket folk kom det och lyssnade på dem också!

Direkt efter for jag vidare direkt till en annan konsert, där barnens tolv-åriga kusin (som också är väldigt duktig på att sjunga) gjorde ett strålande framträdande tillsammans med ett tjugotal andra artister i åldrarna 12-17. Man blir GLAD över att se alla dessa unga talanger!!! Temat för denna konsert var progg och country. Vi närvarande anhöriga i publiken funderade på om det verkligen är moraliskt försvarbart att låta dessa unga pojkar och flickor stå i skolans aula och sjunga om droger, fyllor och flummiga knull... :-) Lik förbaskat var det fantastiskt roligt att se dem gå in så för sina uppgifter och göra det så enormt bra! (och det märktes att själva progg-delen fick många i publiken att gå igång rejält av nostalgi!!!)

När mina händer nästan var sönderapplåderade och mina busvisslingar hade tagit slut, kastade jag mig hem för att svida om och hamnade till sist på fyrtioårsfesten som jag var bjuden på. En timme för sent anlände jag (men hade åtminstone haft den goda smaken att meddela värdfolket tidigare att det skulle bli så) men hann festa ikapp bra ändå! Och på småtimmarna "shakade jag loose" lite grand på dansgolvet också till gamla åttiotals-godingar!!!

Halv tre i natt ramlade jag in här i min lilla lya lite lätt i hatten. Idag däremot är det väl något tyngre i samma hatt, men det är ju en annan historia!

3 kommentarer:

  1. Oj vad du har hunnit med mycket. Tänker att din son skulle gå på gymnasiet som Mannen jobbar på. De har så kul de ungdomar som går där och duktiga är de också.

    SvaraRadera
  2. Hjälp, vad du hade mycket skoj för dig! Vilken heldag! Kul med Wera. Det går framåt för dom!

    Hoppas du inte är ledsen mer... kramar söta

    SvaraRadera
  3. Vad duktiga de är i din sons band. De spelar mycket :-) Du verkar ha haft en skön helg. Själv har jag flyttat hela helgen. Det blev så bra och fint för dem.
    Ha en skön jobbarvecka!
    KRAM!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.