2009-05-27

Några små funderingar vid sängdags...

Dagen började med ett jätteroligt samtal från dottern, som just hade klarat sitt körkortsprov! Jag kände att jag blev helt upprymd och nästan färdig att ta till lipen av glädje! Hon har jobbat så hårt, och nu gav det resultat! Två dagar efter sin artonårsdag - och nu har hon sitt körkort! Naturligtvis ville hon ut och provköra SJÄLV en runda direkt efter när hon slutade jobbet på sin praktikplats på salongen idag. Hon plockade upp sin kompis och de drog i väg och handlade lite och bara gled runt och njöt av känslan! Kompisen var lika glad hon! Och jag själv - både glad för min dotters skull och lite nostalgisk för jag minns faktiskt känslan... Den där känslan av att för första gången hoppa in i bilen själv utan att någon satt bredvid och hade ansvaret!!! Nu måste jag bara vänja mig vid att hon kommer att ligga en del ute på vägarna, och vänja mig vid att tygla rädslan för att något ska hända henne!!!

Nu har jag själv krupit ner i sängen, medan dottern har gett sig iväg med bil för att plocka upp sin lillebror hos en kompis. Sedan skulle hon åka vidare och träffa en vän som hon har fattat lite tycke för! Hon trivs med sitt liv just nu - och det gör mig glad!

Ikväll har jag varit på träff med symötestjejerna. Trevligt och gott som vanligt. Ikväll kunde jag till och med ta mig ett par glas vin, eftersom dottern gladerligen hämtade mig när träffen var slut!! :-) Vi har en litet gemensamt konto som vi kallar "Plötsligt händer det". Vi köper en Triss-lott och skrapar ihop varje gång vi träffas, och hoppas på storkovan. Ännu har det plötsligt INTE hänt..... Någon tjugofemkrona här, någon femtiolapp där - men inte mer än så. I den där takten skulle kontot inte växa dramatiskt - det begrep vi snabbt! Därför lägger vi nu även tvåhundra kronor var varje gång vi ses. Pengarna ska vi sedan använda till en gemensam resa till hösten. Det tog lång tid innan vi hade enats om var, när och hur vi skulle åka - men nu är beslutet i allafall taget! Det blir fyra dagar i Prag i slutet av september!

Jag vet inte vad det är... men de senaste dagarna har jag varit så överväldigande trött! Igår kunde jag skylla på åskvärme - men vad ska jag skylla de andra dagarna på??? Äter jag för dåligt? Dricker jag för lite vatten? Dricker jag för mycket vin? Rör jag mig för lite? Sover jag för få timmar? Grubblar jag för mycket? Många faktorer är det som gör att jag känner mig lite orolig, och det kan kanske visa sig i form av trötthet... vad vet jag!
Min mun är också i "olag". Fullt med förkylningsblåsor (som jag lidit av till och från sedan jag var en mycket liten Tizzla) gör att det är en plåga att äta, dricka, prata - och annat också om man nu skulle syssla med sånt!!! :-) För litevitaminer??? Skörbjugg rent av kanske??? (Hemska tanke!)

Utifrån köket hör jag min katt Tarzan knapra på sitt torrfoder. Katten Tözen vässar sina klor på vardagsrumsmattan, det hör jag också tydligt. Datorn surrar lite tyst och gör mig ännu tröttare. Jag kan ana ljudet av någon bil som kör utanför mitt fönster. Annars är det tyst och mörkt. Tröttheten omsluter mig och jag gör mig redo att lägga igen ögonen och borra ner mig i min kudde, för att orka möta ännu en morgondag!

4 kommentarer:

  1. God morgon go´a vän =)
    Tröttheten kan bero på mycket , men har
    du kollat köldkötteln ??
    Den kan ställa till med mycket oreda om
    den är i olag .
    Önskar dig en bra och blåsfri dag , lämnar en frukostkorg , kramar /Tant Rut =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan svejsan igen =)
    Jo då , nog skall Tant Rut allt brotts och försöka skrämma iväg
    fru Fibbe , inte får hon husera hur hon vill och hur länge som helst ;)
    Det var snällt av dig att låta dottern ta bilen =)
    Det är verkligen roligt då de tagit körkortet , fast man oroar sig en hel
    del då de är ute i trafiken.......
    Hoppas att halsonten går över ,men lämnar en flaska med en dunderkur från Horttevara till dig =)
    Ha en bra dag på jobbet =)

    Kramar Tant Rut =)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har sovit gott. Vad härligt att ha ännu en resa att se fram emot :-) Gott för dottern att kunna köra själv och gott för mamma att kunna ta ett glas vin eller två.
    TA väl hand om dig och ha en härlig dag.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. NU ska du inte bli sjuk..
    Inte alls faktiskt..
    Jag hoppas att du har sovit gott och att livet är bra som tusan idag..

    Härligt med dottern.. Jag jublade allt vad jag kunde när jag såg att hon klarat det.. HÄRLIGT!!

    Resan till Prag är 100% rätt placerad och det kommer att bli ett underbart avbrott i hösten tror jag..

    Ta hand om dig nu allt vad du kan..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.