2009-05-17

Så var man tillbaka i verkligheten efter en helt ljuvlig vecka i sol och värme. Förutom minnen i form av bilder i kameran och lite gyllene solbränna på kroppen kommer även alla vackra vyer att sitta fastetsade i minnet för all framtid! Jag tror jag blev kär i Toscana! Dit vill jag flytta! Jag vill sitta där i lugnet i en medeltida bergsby och skriva min bok, som jag alltid tänkt att jag ska skriva. (... vad nu den ska handla om...)
Att vakna tidigt var inte lika jobbigt i Italien som det är i Sverige! Att öppna upp fönsterluckorna och mötas av blå himmel och vidder av olivträdsodlingar och vindruvefält utmed sluttningarna var nästan mer än man mäktade med att ta in! Man nästan längtade efter att få stiga upp och gå ut och insupa omgivningarna!! Fantastiskt!

Att landa efter flygresan i går eftermiddag kändes väl sådär lagom kul... Jag hade lämnat Bologna flygplats Iklädd kortbyxor och vitt linne och enbart en långärmad tröja svept om axlarna och det var varmt. När vi klev av planet på Kastrup var det kallt och regnigt och jag höll på att frysa ihjäl!

Jag har njutit av veckan, men nu är man bryskt kastad in i verkligheten igen, och verkligheten är ju den som man ska handskas med hela tiden! Jag tampas som vanligt med frågor om rätt och fel, svart och/eller vitt, skuld och skam, vilja och längtan, rädsla och feghet. Och undrar om alla bitar någonsin kommer att falla på plats! Jag försöker så gott jag kan att förklara mina val men undrar ibland om jag förstår själv. Och ibland är jag tveksam över om det verkligen är mina egna val, eller om jag bara glider med strömmen och låter tillfälligheter göra valen åt mig...

Måste nog fundera lite...

10 kommentarer:

  1. Låter som du ändå haft en underbar semester.....
    Kram min goa vän

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem!

    Håller med om att det vore mysigt att
    skriva en bok... i lugn och ro. Men håller med
    om att nog blir för svårt att få till det
    och hitta något att skriva om..

    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  3. Tänkte avsluta min kväll hos Dig. Du har gjort mig så nyfiken på Toscana. Jag var det innan eftersom de som varit där, säger precis som du, så nu när jag återigen blir påmind om att Toscana lockar så många att vilja slå sig till ro där, så känner jag att dit vill jag verkligen åka och få se med egna ögon. Vilken tur att du gjorde resan eftersom jag kan läsa genom dina ord att du tagit in den i ditt hjärta. Sedan alla de där valen att de klumpat ihops sig så i tidsschemat. Livet erbjuder inte alltid bara en väg och jag tror att vilken väg man än väljer så gäller det att stänga dörren bakom sig till den andra vägen så att man inte lever i en baktid eller framtid som inte finns utan blir ett tänk om. Det där tänk omet spelar ju ingen roll för man gick ju aldrig den vägen och hade man bestämt sig för den så kan det ju hända att man snubblat eller nå't eller att någon annan i stället valde en annan väg och så stod man där snopen och med lång näsa, så vart man än väljer gäller det att bestämma - nu blev det den här vägen och jag gör så gott jag kan av den. För mig är det en vecka kvar i frihet och jag darrar av tanken *s*. Godnatt.

    SvaraRadera
  4. VÄLKOMMEN HEM! *rusar fram och slänger mej kring halsen på dej* KRAM allra bästa vännen och jag är såå glad att du är hemma igen - även om Toscana verkligen har fångat mitt intresse. Vilka underbara vyer o vilket landskap! Jag vill också dit...
    *drömmer mej bort*
    Förstår att du lätt kunde blitt kvar där nere men då hade jag saknat dej förfärligt; så...VÄLKOMMEN HEM i alla fall!

    Pussåkrampådej // Fröken V

    SvaraRadera
  5. Låter helt underbart. Har aldrig varit i Toscana, men på andra ställen i Italien. Underbart land.
    Ha en bra dag.
    Elaka Tanten

    SvaraRadera
  6. Välkommen tillbaka!
    Åh jag vill också åka på semester och njuta av värm, vin och vacker utsikt!!
    Fundera inte för mycket, lev i nuet och ta dagen som den kommer!

    Kram Malin*

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig varit i Italien.. men det kommer nog.. när jag blir gammal.. och lämnar tillbaka rollatorn... :-)

    Kram Pys

    SvaraRadera
  8. Välkommen hem! Du har haft en härlig vecka :-) Nu kan du vara glad att du inte är på AB-bloggen. Där råder total förvirring nu.

    Ha det bäst!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vad underbart... Du måste visa bilderna nångång!

    SvaraRadera
  10. Gu´ vad det ser härligt ut.

    Jag tror att man nästan alltid gör de val man egentligen vill - det svåra är kanske att "erkänna" inför sig själv att man FAKTISKT valt si eller så? Ibland behöver man bara vara lite snällare mot sig själv ;-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.