2009-05-19

Nu är det kokta fläsket stekt!

När jag kom hem från jobbet, upptäckte till min fasa att mitt sista hela par jeans verkar ha gjort sitt i det här jordelivet! Med mina bekymmer att hitta jeans, blir det ofta så att om jag äntligen hittar ett par favoriter, så använder jag dem så hejdlöst mycket att de ganska snart blir lövtunna i tyget vid knäet. Nu hände det alltså igen... de sista riktiga jeansen jag hade... TRASIGA!!! Alla mina tidigare, övriga, har redan fått bli kortbyxor. Men hallå?? Hur många par jeanskortbyxor behöver man liksom??
Och det värsta av allt... nu börjar våndan och oron över hur jag någonsin ska hitta ett par helt vanliga jeans som passar och som jag trivs i igen.....

12 kommentarer:

  1. Du är ju superinne nu med hål i jeansen!! På "fina gatan" får du betala en hel del för jeans med hål i redan vid köpet...Märklig värld vi lever i...

    Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!
    Kaxxan ;-)

    SvaraRadera
  2. *fnitter*

    Det kokta fläsket.. är de det som kommer ut genom hålet??? *asg*

    Kram Pys

    SvaraRadera
  3. God morgon vännen =)
    då jeansen är som skönast är de slut...hmmm..så är det alltid med favoritkläder och skor =)

    Ha en bra dag ,lämnar en frukostkorg , kramar Tant Rut =)

    SvaraRadera
  4. Ja, det där känner jag igen. Man använder favvobrallorna tills de faller isär... Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Samma dimlemma hände mig och mina toppen favoriter! Började med att laga dem, sedan gick de sönder ännu mer så nu hakar jag på trenden att det är SÅ INNE med trasiga jeansknän! Vi får helt enkelt ge oss ut på jakt ihop!
    /Malin*

    SvaraRadera
  6. Jeansen är coola som de är och på bilden såg jag inte hålet på jeansen för jag kollade på solbrännan på benet och den lilla käcka tån med rött nagellack istället!
    Sådetså!

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Fattar ditt dilemma. Trivs själv bra i cheep mondayjeansen. Är så irriterad på ABs blogg. Inte för att det är nytt det kan jag väl leva med, men nu börjar den plötsligt ta tid. Det är inte bara att skriva längre och man har ingen koll. Namnen är inte heller klickbara så har man inte adressen till bloggen så hittar man inte dit. Din kan jag ju, men nu måste jag gå till mina favoriter eftersom jag inte kan klicka på Tizzel längre, och om någon annan kommenterar som jag vill kika in hos så går det inte. Jag vill inte heller vara på med snacksidan men tror att jag måste det om jag ska synas. Det var ju därför jag valde AB som du vet för att allt var så enkelt, men nu blir man ju ensam där också. *suckar*

    SvaraRadera
  8. Men tänk att du är så modern vännen - så där ska ju jeansen se ut nu för tiden!
    =)
    Men jag håller med dig att det är så svårt att hitta bra jeans som man trivs med så man använder dom man fått tag i hur länge som helst!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  9. Hej Tizzel!
    Jag vet precis hur det är! Har ockå en massa jeansshorts i garderoben:)
    Kramar till dig!
    Helena

    SvaraRadera
  10. Vilken tur det är sommar! Har du tur blir den varm och lång och du behöver måååånga par jeansshorts :o)

    SvaraRadera
  11. Men de höll ju bra dina byxor från hål-i-jeans från 1987!

    SvaraRadera
  12. Att hitta jeans som man gillar och passar i är svårare än att bli astronat, lära sig kinesiska eller hålla sig vaken 98 timmar!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.