2009-05-22

Vips blev jag elva år igen...

Jag tog mig en liten sväng på stan i dag. Hade några små ärenden att uträtta, och passade samtidigt på att kika efter nya jeans (hittade inga såklart...) och även lite andra kläder. Plötsligt fanns framför mig ett par ljuslila byxor... och jag kände hur jag sögs tillbaka massa år i tiden, då när jag var elva år... Lila var jätteinne, och alla som hade något hum om kläder och mode hade köpt just lila byxor. Ungefär ALLA - utom jag... Jag följde inte trender. Jag såg vad alla andra hade, och i bästa fall hade jag det något år senare eller två - eller inte alls. Men just detta med lila byxor blev bara för mycket för mig! Jag åtrådde dem hett! Jag längtade efter dem! Jag ville HA! Jag hade BEGÄR efter dem! Och den dagen min mamma följde med mig till affären, och jag fick mina hett efterlängtade lila byxor... den dagen är för evigt fastetsad i min hjärna!!! :-) Idag höll jag de lila byxorna i min hand och kände nostalgins vingslag. Men - magin var borta. Jag har kommit över begäret! :-)

2 kommentarer:

  1. Äh, du skulle ha köpte dem! Bara för att du kan...
    Lila är inte riktigt min färg... Jag hade ljusblå byxor då under den där tiden du pratar om... *s*

    kram

    SvaraRadera
  2. Hade nog aldrig lila byxor vag jag minns, men lila är en fin färg så du skulle a slagit till. Om de inte var precis som du ville ha dem, kunde du ju modifiera ;-P dem efter eget huvud eller hur?

    Kraam från Mogi

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.