2009-05-06

Ibland blir det bara lite för mycket!

Ibland har jag en förmåga till att köra ihop det alldeles för mig! Det är dagar då det händer precis hur mycket som helst och jag ska vara överallt, hela tiden, jämt och ständigt. Jag kör som en skottspole fram och tillbaka för att passa tider och hinna med, samtidigt som jag klämmer in lite extra saker i de små luckor som blir emellan åtagandena. Och hur jag än försöker hinna med, så känns det ändå som att jag inte hunnit allt jag borde när jag till sist stupar i säng vid midnatt! Det här uppskruvade tempot, tillsammans med för dåligt med mat, för mycket kaffe och kanske en smula för mycket vin, har gjort att jag har fått en dos magkatarr som ett brev på posten! Riktigt ont har jag haft ett par dagar. :-(

Som tur är så är det inte så här hela tiden. Jag intalar mig att det är bara en liten period just nu! Snart blir det frid och fröjd igen och jag kan coola ner mig ett par kilo. I allafall så hoppas jag det!

7 kommentarer:

  1. Ja men NU är det dax att landa..!!

    Jag kommer in med varm choklad och ställer den här hos dig.. Jag hoppas att du dricker den snart för det är vispgrädde på den..

    Ha en lugn och trevlig dag i dag..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nog bäst att simma lugnt...allt annat hinns med ändå. Eller; om du missar något litet - vad gör det om hundra år?

    Kram, kram och stackars lilla magen!

    SvaraRadera
  3. God morgon =)
    Viss finns det positiv stress , men att stressa under lång tid , det är aldrig bra ...hoppas du kan landa snart och få lite lugn och ro =)
    Lämnar en frukostbricka , kramar Tant Rut =)

    SvaraRadera
  4. Våren är ju ofta en stressig tid. Det är en hel del som ska göras. Kanske mer för att man vill det än att man måste. Coola ner dig lite och ta hand om din mage.

    En kram kanske får dig att känna dig piggare.

    Kraaaaam!!!!

    SvaraRadera
  5. Du.....
    Vet du....
    Imorgon är det ett år sedan Willmer fick gå över regnbågen..
    Det känns lite konstigt ikväll..
    Får jag lite varm choklad av dig..?

    SvaraRadera
  6. Puss på nosen och om du vill kan du klämma in en pajbit hos mig när du susar förbi. Kommer att komma till Växjö under sommaren skall dit ochb stjäla Bertil Valliens altaruppsats i Domkyrkan. Vet inte var jag skall ha den men vill ha, vill ha. Vill ha så det värker, den är såå otroligt vacker.

    SvaraRadera
  7. Tänk till på vad du äter så att du motar bort magkatarren i tid. Basisk ska det vara. Vin = inte bra. Vill du trotsa så ska du ha typ fruktsoda eller sockerdricka i vinet så att det blir sötare. Surt får det inte vara. Öl går annars bra. Det är basiskt. Sedan kanske dra av något från allt du vill göra så att pulsen går ner. Förstår själv inte hur jag ska kunna ha ett jobb. Här är det fullt upp precis hela tiden......

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.