2009-04-28

Hon är rättså rolig, hon!!!

Jag har funderat en längre tid på att avsluta mitt abonnemang på min fasta telefoni. De enda som ringer på den linjen är telefonförsäljare, och dem är jag måttligt intresserade av att prata med! Det har gått så långt att när det nuförtiden ringer på den fasta telefonen så står jag en lång stund och glor på luren och funderar på om jag ska svara överhuvudtaget. Jag vet ju att det oftast är en försäljare ändå!
Nu har dottern fått för sig att HON ska svara! För hon har kommit på att det KAN ju vara en trevlig ung kille som ringer - och DET är HON intresserad av!!! :-)
Alltså... När telefonen ringer... så tänker jag: "Jag vill INTE svara!"... medan dottern tänker: "Det är bäst jag svarar - för det KAN ju vara en kul kille!!"
Detta hände ikväll! Telefonen ringde, och dottern kastade sig över luren. Det visade sig vara en ung kille med trevlig röst som undrade om jag var hemma. Dottern svarade glatt att det var jag inte (fastän jag satt precis bredvid) men hon undrade om det inte gick precis lika bra att prata med henne. Sen körde hon stora charmoffensiven och flirtade med honom så det stod härliga till - medan han försökte sälja in en prenumeration på lokaltidningen till oss!! Det gick inte så himla bra för honom med det kan jag säga!!! :-D Men dottern hade jätteroligt - och jag skulle tro att den killen hade en trevlig kväll på jobbet!!!

9 kommentarer:

  1. Lilla O är en charmig liten brutta hon - kan nog charma precis vem som helst kan jag tro! Tänk vad den killen på jobbet ska snacka om det under fikat och än värre; TÄNK vad han ska fundera på om hon är en liten snygging!!! Vilket VI ju VET att hon är!

    Tänk om han visste att uppskatta sitt jobb! Hehe

    Fast jag å min sida charmar inga såna småpojkar, jag snäser vänligt men bestämt av dem och ska INTE ha nåt. Här charmas ingen och jag har inte ens tid med dem!

    KRAM pårej

    SvaraRadera
  2. Avskyr telefonförsäljeri över lag. Har Nix, men kommer inte undan till 100 i alla fall. Så ringer de hit, blir de inte glada!!!!!!!
    Ha en bra dag. Elaka tanten.

    SvaraRadera
  3. Det där har du rätt i, har inte tänkt så, att det är nästan bara försäljare som använder den vanliga telefonen och så mamma. Fast nu har hon blivit så rädd för att väcka männen i det här huset (de sover på de mest konstiga tider så vi pratar inte morgonen för då är det ju jag som sover) så hon har börjat ringa till mobilen i stället. Tycker din dotter gör helt rätt. "På dom bara" så kanske även de slutar ringa. Hon skulle haft bildtelefon dock *s*.

    SvaraRadera
  4. Vad roliga de är, de unga och vackra och energiska som bara den - ibland :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Juste, glömde: :roll:

    SvaraRadera
  6. Ajdå; skulle ha blivit en rolig smiley - i alla fall i Wordpress... :D

    SvaraRadera
  7. Heej!!

    Hon kan konsten och jag är övertygad om att den killen hade en trevlig dag på jobbet..

    NU tänker jag önska dig en trevlig Valborg allt vad jag kan.. Ta hand om dig i massor nu..
    Kram från Mingla

    SvaraRadera
  8. Hahaha... vilken tjej!!!

    Hoppas ni alla får en solig och härlig Valborg!! Var rädda om er och akta öronen..

    Kraaam från Mogi

    SvaraRadera
  9. Toppen med en egen telefonsvarare :-) Nu önskar jag dig en härlig Valborg och 1:a maj. Själv ska jag vara flytthjälp hela helgen.

    Många kramar!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.